וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירוקה כסיד

ירון אדרי

21.10.2007 / 10:20

אחרי שהציגה את הגרסה הידידותית לסביבה של הסיד, מבטיחה קאיה סדרת דגמים דומים נוספים. היעד - 2009

הסיד של קאיה עושה חייל באירופה ואפילו מועמדת להיות הקוריאנית הראשונה שתקטוף את תואר מכונית השנה. אולם, הצלחתה של קאיה בשוק תחרותי זה אינה מובטחת והחברה חייבת לענות על צרכים רבים. כך היא הציגה גרסאות קונספט שונות לסיד (ספורט, קבריולה וכדומה) עם רמיזה להבאתם לייצור. האם זה מספיק? ממש לא. בשנים האחרונות גדל הביקוש למכוניות נקיות וקאיה חייבת להציג את תשובתה.

על-פי קאיה, חשיפתה של מכונית הקונספט 'אקו סיד' בתערוכת פרנקפורט האחרונה היא אבן הדרך לשורה של דגמים ירוקים שייצורם יחל בסוף השנה הבאה. בראש עומד מנוע הדיזל 1.6 ליטר אשר פולט 104 גק"מ CO2 וצורך ליטר סולר ל- 25.6 ק"מ. לעזרת המנוע יגיע עיצוב אשר יפחית את ההתנגדות האווירודינמית ב-11%, בדומה לסדרת הבלומוושן של פולקסווגן למשל.

היצע המכוניות הידידותיות לסביבה יעשו שימוש באמצעים אלקטרוניים נוספים להפחתת העומס על המנוע כמו מערכת 'עצור וסע' (ISG בקאיה) המכבה את המנוע בעמידה, טעינת המצבר על-ידי אגירת אנרגיית הבלימה ועוד. בעזרת טכנולוגיות אלו, תעמוד קאיה בתקן 'יורו 5' אשר ייכנס לתוקפו בינואר 2011.

חלוצת המחנה תהיה כאמור הסיד אשר מתוכננת להיחשף בגרסתה הסדרתית בתחילת 2009. אחרי הסיד יצטרפו דגמים נוספים להיצע, עליהם בוודאי נשמע בתערוכות הרכב הבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully