וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'אז סוף סוף מתחדשת

ירון אדרי

21.10.2007 / 12:24

הדור השני לסופר-מיני המוצלחת של הונדה יושק בסוף השבוע ביפן. לאירופה וישראל הוא יגיע רק בעוד שנה

ליצרנית הרכב היפנית הונדה יש חיסרון אחד גדול במלאי ושמו ג'אז. מכונית הסופר-מיני המוצלחת הושקה בשנת 2001 ומאז היא שומרת על תצורתה. ב-6 השנים שחלפו, הציגו המתחרות התקדמות בכל הנוגע למרחב, אבזור ובטיחות אשר השאירו את הונדה הרחק מאחור.

ביום שישי הקרוב תחל מכירת הפיט, הגרסה היפנית לג'אז, בשוק המקומי. בהונדה מקווים כי הפיט תעזור להם להתמודד עם מכוניות כמו היאריס של טויוטה והסוויפט של סוזוקי כשהיתרון העיקרי נמצא במרווח הפנים אשר משתווה למכוניות מסגמנטים גדולים יותר, כך על-פי החברה. גימיק נחמד הנמצא בתוך תא הנוסעים הם המושבים הקדמיים המתקפלים שיחד עם הסרת משענות הראש, הופכים את המכונית לחדר שינה נייד. למושב הנהג יש גם אפשרות סיבוב על ציר לכניסה נוחה יותר.

שני מנועי בנזין עם טכנולוגיית ה-V-Tec יוצעו בשוק היפני, האחד בנפח 1.5 ליטר והשני בנפח 1.3 ליטר. דווקא המנוע הקטן יותר הוא המעניין עם הספק של 100 כוחות סוס וצריכת דלק שעל-פי הונדה תהיה חסכונית. היצע תיבות ההילוכים יכלול גיר ידני וגיר רציף. בנוסף, הציגה הונדה לפני שנה גירסת קונספט ספורטיבית אשר מרמזת אולי על מתחרה לסופר-מיני החמות.

מאז 2001, יוצרה הג'אז ב-5 מפעלים שונים ברחבי בעולם ומעל ל-2 מיליון יחידות ממנה נמכרו ביותר מ-100 מדינות. השם ג'אז יישמר בשוק האירופאי אלא שהדור החדש יעזוב את יפן רק לקראת סוף השנה הבאה. לא מאוחר מדיי?

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully