וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה נגמר רק כשזה נגמר

ירון אדרי

21.10.2007 / 20:32

שלושה נהגים הגיעו אל מירוץ הגרנד-פרי בברזיל עם סיכויים לקטוף את תואר האליפות. כנגד כל הסיכויים

מירוץ הפורמולה 1 הגיע אל המירוץ האחרון בעונה מותחת אותה כמעט ושכחו אוהדי הסבב. לא מעט תרחישים מילאו את דפי האינטרנט וכנראה שאף אחד מהם לא קלע לדרמה שנערכה על המסלול בברזיל. יתרון האליפות היה של לואיס המילטון שערב המירוץ היה במקום הראשון בטבלה. מקצה הדירוג של אתמול קבע כי המילטון יזנק למירוץ מהמקום השני. אלונסו, הבא בתור ברשימת הסיכויים, זינק אל המירוץ מהמקום הרביעי כשלפיו נמצא רייקונן, בעל הסיכויים הקלושים. פליפה מאסה שיצא מתמונת האליפות, זינק מהמקום הראשון במירוצו הביתי.

רצף הפניות הראשונות שלאחר הזינוק לא היטיבו עם המילטון שנפל למקום הרביעי כשהוא מפסיד את מקומו לרייקונן ואלונסו. אם המצב יישאר דומה לאחר הסיום, האליפות בכיסו. המילטון, שזאת עונתו הראשונה, לא עמד בלחץ וניסיון עקיפה כושל על בן קבוצתו שלח אותו אל המקום השמיני. 6 הקפות מאוחר יותר, נראה היה שהמילטון הולך לפרוש עם תקלה טכנית אלא שמכוניתו התאוששה לפתע כשהוא במקום ה-18. ברגע זה שינה הנהג הצעיר את אסטרטגית המירוץ שלו כשהוא יודע שהוא חייב לסיים בנקודות. נהגי הפרארי החלו בינתיים לפתוח פער על אלונסו מלפנים כשהם מהירים ממנו בכחצי שנייה להקפה.

שאר הנהגים על המסלול הציגו גם הם מלחמה עיקשת כאילו תואר האליפות מונח על הכף. הגדיל לעשות נהגה הצעיר של וויליאמס, נקאג'ימה היפני, שבמירוצו הראשון הראה ניצוצות של כישרון גדול. רגע אותו ירצה נקג'ימה לשכוח הוא עצירת התדלוק בהקפה ה-31 בה הוא פגע בשני אנשי צוותו ושלח אותם עם פגיעות קלות אל בית החולים הקרוב. מנגד, רובנס באריקלו הוותיק שקבע תוצאה טובה במקצה הדירוג אמש, נאלץ לפרוש במירוצו הביתי כשהוא משאיר אחריו עשן גדול.

בהקפה ה-43 הצליח מאסה להחסיר פעימה בלב מעריציו. באחת הפניות נראה הברזילאי נאבק עם מכוניתו אלא שזה הצליח להשאירה על המסלול מבלי לאבד את המקום הראשון לבן קבוצתו שצימצם את הפער.

גורל המירוץ נקבע בעצירת התדלוק השנייה שמעניקה לרייקונן את המקום הראשון ואת הסיכוי התיאורטי לתואר האליפות. אלונסו לא הצליח לשפר את מיקומו ונותר כל העת במקום השלישי. כעת, כל שנותר הוא לראות את אלת המזל תתערב ותשנה את המצב. המילטון שהתקדם עד למקום השביעי, תלה את תיקוותיו בנהגים שלפניו, בעיקר בקוביצה ורוזברג שנאבקו זה בזה והיו קרובים לא אחת לתאונה.

דגל השחמט בהקפה ה-71 קבע את העובדה. לאחר עונה מורטת עצבים ורוויה בפרשיות סבוכות, קוטף קימי רייקונן את תואר האליפות כנגד כל הסיכויים כשרק נקודה אחת מבדילה בינו ובין המילטון ואלונסו.

ולנו נותר רק לברך ולקוות לעונה נוספת ומותחת לא פחות.

תוצאות המירוץ וטבלאות האליפות הסופיות

תוצאות המירוץ:
1. קימי רייקונן
2. פליפה מאסה
3. פרננדו אלונסו
4. ניקו רוזברג
5. רוברט קוביצה
6. ניק היידפלד

אליפות הנהגים:
1. קימי רייקונן 110 נקודות
2. לואיס המילטון 109 נק'
3. פרננדו אלונסו 109
4. פליפה מאסה 94
5. ניק היידפלד 61
6. רוברט קוביצה 39

אליפות היצרנים:
1. פרארי 204 נקודות
2. ב.מ.וו 101 נק'
3. רנו 51
4. וויליאמס 33
5. רד-בול 24
6. טויוטה 13

  • עוד באותו נושא:
  • פורמולה 1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully