וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב קונוסים

ירון אדרי

23.10.2007 / 9:12

ליגת הג'ימקאנה של מועדון PSI התכנסה לאירוע השני שלה והוכיחה שוב כי כוחות סוס זה לא העיקר

ישנם לא מעט מועדוני רכב בישראל אשר נבדלים זה מזה בעיקר במותגי המכוניות של בעליהן. כזה הוא מועדון PSI שרובם המכריע של חבריו נוהגים על מכוניות קונצרן PSA – פיג'ו וסיטרואן. אולם, במועדון זה ישנם חברים נוספים עם מכוניות כמו רנו, פולקסווגן ועוד.

ביום שבת האחרון התאספו 29 מחברי PSI לאירוע השני בליגת הג'ימקאנה אותה עורך המועדון. למי שלא מכיר את המונח, ג'ימקאנה היא תחרות שליטה ברכב הנערכת במגרש חנייה בין קונוסים המדמים מסלול. מטרת התחרות היא לעבור את המסלול בזמן הקצר ביותר מבלי לדרוס את אותם קונוסים. וכך, במגרש החניה של 'מסלולים', עמדו להן המכוניות בשורה וחיכו כל אחת לתורה. בין המשתתפים ניתן היה למצוא גם אותי, נוהג ב-306XSI שלי.

רשימת המשתתפים כללה ברובה כמובן בעלי פיג'ו וסיטרואן, אלא שבין ה-106, 205, 306 סקסו ו-ZX, ניתן היה למצוא גם רנו קליאו ספורט, סיאט איביזה קופרה, טויוטה יאריס ספורט, פולקסווגן גולף GTI, מאזדה 3 ומיאטה אחת. הבידול היחיד בין המתחרים היה לפי נפח המנוע עם 2 קטגוריות: עד 1,600 סמ"ק ולמעלה מכך.

המקצים הראשונים החלו ובזה אחר זה זינקו הנהגים כשהם משאירים אחריהם ענני עשן צמיגים. הגדילו לעשות מיכאל מייר ולירון אליאסי שהשאירו חצי צמיג על האספלט. מייר נקלט בעדשת המצלמה כשהוא רומס את אחד הקונוסים, אבל בכך הוא יכול להאשים את העשן שהסתיר לו. נהג נוסף שהעלה עשן היה אור טל עם ה-306, אלא שהאשם היה צינור מים קרוע בתא המנוע. לאחר דחיפת המכונית חזרה אל החנייה, יצא אור במסע חיפושים אחר צינור חליפי ומשזה הושג, הוא החל בהחלפה, אך לא הספיק לסיים את התיקון לפני מקצה הגמר.

נקמת האריות

תקנון האירוע מאפשר לכל נהג לערוך 3 מקצי מדידה מהם נלקח הזמן הטוב ביותר. בסופם של המקצים, עולים 5 המהירים מכל קטגוריה למקצה הגמר. וכך, בין מקצה אחד לשני, גבר המתח בסככת הנהגים עם שיפור זמני ההקפה. נהגים אחדים אף התקשו לשמור את שימחתם למראה מתחרה שנפסל. ככה זה במירוצים, אם אתה לא מספיק טוב, אתה מחכה לנפילה של השאר. ומה איתי? בואו נסכם ונאמר שקיצורי דרך לא תמיד משתלמים.

קטגוריית 'עד 1,600' כללה בעיקר את המכוניות הקטנות ונציגה יפנית אחת. בסיום היה זה יואל כהן עם ה-106 דור ראשון שקבע את הזמן הטוב ביותר - 52.03 שניות. ג'רמי קרונין עם 106 ראלי, גם היא מהשנים הראשונות, הגיע אל המקום השני בזמן של 52.66 שניות. למקום השלישי הגיע דניאל רובינשטיין עם היאריס בהפרש של כמעט 3 שניות.

ואם בקטגוריה הנמוכה הפתיעו המכוניות הוותיקות, חכו לשמוע מה קרה בקטגוריה השנייה. טווח ההספקים בקטגוריה זאת מתחיל בסביבות ה-120 ומגיע לקצת יותר מכפול. אל המקום השני והשלישי הגיעו רוני שטרן וניר מי-פז, שניהם עם רנו קליאו ספורט, כשרק מאית השנייה מפרידה בינהם לטובת שטרן. למקום הראשון ועם זמן של 51.18 שניות הגיע שרון קוזמה עם ה-205 האלמותית והוכיח שוב כי ליחן של המכוניות הוותיקות והחלשות לא נס.

נהג נוסף שעלה לגמר היה ניב סדובסקי עם המיאטה. סדובסקי, שאחר להגיע בזמן לזינוק, עלה אל מקצה הזמן אולם זמנו לא נחשב. כל שיכול היה לעשות סדובסקי בסיום הוא להצטער על טעותו מכיוון שעם שניה פחות מקוזמה, הוא היה המהיר מכל המתחרים.

התחרות הבאה בליגת הג'ימקאנה של מועדון PSI תיערך ב-30 לנובמבר. אירוע זה יהיה האחרון בליגה ובו ייקבעו האלופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully