וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז החליט: כביש הערבה ישודרג

אבי בר-אלי

22.10.2007 / 15:48

המימון נמצא: כביש הערבה ישודרג בהשקעה של 125 מיליון ש'. הכסף יגיע מתקציב כבישים אחרים. העבודות יתחילו בתוך חודשיים

שנים לאחר הכרזתו כ"כביש אדום" ולאחר מספר תאונות קטלניות שאירעו לאורכו רק בקיץ האחרון - נמצא מימון לשיפוץ כביש הערבה. שר התחבורה, שאול מופז, הורה על הקצאת 125 מיליון שקל לשיפוץ הכביש לכל אורכו - והינחה את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים להתחיל בעבודות בתוך חודשיים.

בפורום הבטיחות שהתקיים אתמול בלשכת השר - בהשתתפות צמרת משרד התחבורה, משטרת התנועה והחברה הלאומית לדרכים (מע"צ) - הוחלט לאמץ את אחת החלופות שהוצגו בידי הגופים המקצועיים במשרד, לשדרוג תוואי הכביש ולהכנסת שיפורים בטיחותיים לכל אורך 171 הקילומטר שבין צומת הערבה ועד אילת.

השדרוג יכלול, בין היתר: ריבוד הכביש לכל אורכו ויצירת שוליים רחבים יותר; ניתוב משונן כפול (פסים מרטיטים) באמצעו של הכביש; והתקנת "עיני חתול" לכל אורכו. כמו כן, יותקנו מעקות בטיחות בנקודות רבות לאורך הכביש, ויוסדרו אזורי מנוחה בכל 45 ק"מ.

האזורים בהם חל איסור העקיפה בכביש יוארכו, במטרה למנוע תאונות חזיתיות. שר התחבורה הינחה את אנשי משרדו ואת הרשות הלאומית לדרכים לפרסם מכרזים מיידים לביצוע השיפורים הבטיחותיים בכביש, במטרה להתחיל בעבודות בתוך כחודשיים.

עוד הורה השר על הוספת שילוט לאורך כביש הערבה, המזהיר נהגים על הסכנות בדרך, והינחה את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים להיערך לקראת מסע פרסום מיוחד בנושא, שיחל באמצע נובמבר 2007.

משטרת התנועה הארצית קיבלה הוראה ממופז להגביר את האכיפה ואת נוכחות הניידות של משטרת התנועה בכביש הערבה. "אורכו של הכביש, המונוטוניות שלו והמהירות הגבוהה בה נוסעים נהגים בכביש, הופכים אותו לכביש אדום בצורה חריגה" אמר מופז. לדבריו, "התוכנית שאושרה תגביר את הבטיחות בכביש המסוכן - ותסייע בהצלת חיי נהגים רבים".

גורמים במשרד התחבורה מסרו כי טרם נקבע מהיכן יילקח התקציב למימון התוכנית - וייתכן כי זה יוסט מסך תקציב תחזוקת הכבישים של משרד התחבורה ל-2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully