וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגף התנועה תחת שר התחבורה?

תומר הדר

22.10.2007 / 16:07

ליאור כרמל, מנהל ההקמה העוזב של הרשות הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים קורא לשינוי תפישתי ברשויות

"יש להכפיף את אגף התנועה במשטרת ישראל לשר התחבורה והבטיחות בדרכים". כך אמר השבוע ליאור כרמל, מנהל ההקמה של הרשות הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים, בטקס העברת תפקיד ראש הרשות.

את כרמל יחליף יאיר דורי, אשר יכהן כמנכ"ל הרשות. "לא ייתכן ששר התחבורה יהיה האחראי על הבטיחות בדרכים. הישגיו יימדדו בהתאם לכמות התאונות ולא תהיה לו זרוע ביצועית מתאימה", אמר כרמל.

כרמל מסביר שאגף התנועה צריך להיות כפוף לשר התחבורה. לדברי כרמל, במצב הנוכחי, נגזרים תקציבי אגף התנועה של משטרת ישראל משיקולים מינהלתיים של משטרת ישראל ולא משיקולים של בטיחות בדרכים.

כרמל הוסיף כי יש לבחון מחדש את מידת הרלוונטיות של חוק הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים על כל היבטיו. הוא קרא לבדוק את נושא חוסר ההתאמה שבין מידת האחריות שמוטלת על הרשות לבטיחות בדרכים לבין היקף הסמכויות אשר ניתנו לה.

כרמל קורא להגדרה מדויקת של אחריותו של כל גוף במדינת ישראל בתחום הבטיחות בדרכים, למי הוא כפוף ואילו כלים יש להעניק לו כדי להילחם בתאונות דרכים המתקיימות בתחום שיפוטו.

כרמל מציין כדוגמה, מצב בו רכב כביש שטח מעורב בתאונה בתחומי שמורת טבע, וקובע כי האחריות לתאונה כזו נמצאת בידי רשות שמורות הטבע והמשרד לאיכות הסביבה.

מלבד זאת, הודה כרמל לשר התחבורה והבטיחות בדרכים על האמון, ואמר כי: "לא ברור מאליו ששמת את נושא הבטיחות בדרכים בראש סדר העדיפויות של המשרד - וזה למרות שקשה לראות בנושא הזה תוצאות בטווח הקצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully