וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2008, שנת הדגם הארוכה ביותר

תומר הדר

22.10.2007 / 17:45

עכשיו זה סופי: החל מינואר תבוטל שנת הדגם ובמקומה יירשם התאריך בו עלה בפועל הרכב לכביש

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום את שינוי שיטת הרישום לכלי רכב בישראל. עד היום, החלה כל שנת מודל בתחילת מאי של השנה הקודמת. לדוגמה, מאז מאי האחרון נמכרות בישראל מכוניות מודל 2008".

על פי השיטה הקודמת, נקבעה שנת הייצור על פי הספרה העשירית של מספר הזיהוי (VIN) של המכונית. עובדה זו איפשרה ליבואני רכב לנצל את קשריהם עם היצרנים ולהזמין במיוחד מספרי שלדות אשר יתאימו לשנתון הרצוי.

מעתה, הרישום היחיד שיופיע ברישיון הרכב הוא של המועד המדויק בו עלתה המכונית לכביש. כך יוכל רוכש מכונית משומשת בעוד שלוש שנים להתלבט בין מכונית מודל פברואר 2009 ובין מכונית מודל אוגוסט 2009.

על פי התקנה, ברישיון רכב אשר לא נרשם לתנועה בחו"ל יירשם מועד רישומו בישראל. ברכב אשר נרשם לתנועה עוד בחו"ל ירשם מועד ייצור הרכב או מועד רישומו בחו"ל וברכב אשר ייווצר בשלבים יירשם היום בו הושלם תהליך הייצור.

מהלך זה ימנע מצבים בהם חולף זמן רב בין ייצור המכונית ומכירתה בישראל כיוון שיבואני הרכב יהיו מעוניינים למכור מכוניות "טריות" ככל האפשר. זאת משום שתקופת ההמתנה בין הגעת המכונית לארץ ובין רישומה עלולה להביא לרישום של מועד עלייה לכביש מאוחר יותר, שיביא לירידת ערכה של המכונית.

ביטול רישום שנת הדגם בהתאם למספר השלדה גם מייתר את הצורך בקשר עם היצרן ומאפשר האצה של נושא קידום היבוא המקביל של מכוניות, אשר ככל הנראה יתרחש בעתיד. שנת הדגם 2008, אשר החלה במאי האחרון, תימשך עד סוף שנת 2008 הקלנדרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully