וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כביש 6: הקטע הדרומי ייפתח בדצמבר

אבי בר-אלי

23.10.2007 / 9:19

עלות הנסיעה בקטע הדרומי של חוצה ישראל משורק לקריית גת - 2.3 שקלים. דרך ארץ תפעילו עד 2029

מסתמן: עלות הנסיעה בקטע הדרומי של כביש חוצה ישראל בין צומת בית קמה לבין מחלף שורק תעמוד על 2.3 שקל (כולל מע"מ) כך נודע ל-TheMarker. הכנסות האגרה יממנו את עלויות התחזוקה והתפעול של הכביש בהן ישא זכיין פרטי. עוד נודע, כי בימים אלה מנהלת חברת חוצה ישראל מגעים מתקדמים עם חברת דרך ארץ כדי שזו תשמש זכיינית הפרויקט, והצדדים אמורים לסכם בקרוב סופית על גובה האגרה שתיגבה מן הנוסעים בכביש ועל תקופת ההתקשרות (ככל הנראה, עד 2029).

דרך ארץ, שבשליטת אפריקה ישראל ושיכון ובינוי, היא זכיינית הקטע המרכזי והקטע הצפוני של כביש חוצה ישראל, ומחזיקה באופציה לשמש החברה המתפעלת גם של הקטע הדרומי, אף שנסלל במימון המדינה, ולא בידי המגזר הפרטי. כפי שפורסם בעבר ב-TheMarker, בראשונה ייהפך כביש שמומן מתקציב המדינה לכביש אגרה.

חברת כביש חוצה ישראל, בניהולו של יהודה כהן, מקדמת בשנתיים האחרונות את סלילת שני הקטעים הדרומיים של כביש 6: קטע 19 (23 ק"מ בין מחלף שורק לקרית גת) וקטע 20 (12 ק"מ שבין קרית גת לאחוזם). עלות הפרויקט כולו כמיליארד שקל, והוא מומן מכספי תקציב המדינה, לאחר שבבדיקות כדאיות כלכלית לא נמצא אטרקטיבי דיו עבור יזמים פרטיים.

פתיחת קטע 19 נדחתה באחרונה לאמצע חודש דצמבר, וקטע 20 ייפתח במאי 2008. בשלב הראשון תתאפשר הנסיעה בקטע 19 בלא תשלום, וגביית האגרה תחל עם פתיחת קטע 20. במהלך תקופת ביניים זו תחל דרך ארץ, בניהולו של אהוד סביון, להכשירו לכביש אגרה (התקנת שערי אגרה, מצלמות בקרה, גיוס ניידות שירות והתקנת קווי תקשורת).

לפני כשלושה חודשים פורסם ב-TheMarker כי משרדי התחבורה והאוצר מקדמים חוק כולל לכבישי האגרה בישראל שיסמיך את שרי הממשלה להכריז על כבישים, מקטעי דרכים או נתיבים כדרכים שהנסיעה בהן כרוכה בתשלום. מטרת צעד זה היא למנוע את הצורך בהליכי חקיקה פרטניים ונפרדים לכל כביש אגרה מתוכנן וכן לקבוע קריטריונים להסבת דרכים קיימות לכבישי אגרה. עם זאת, הצעת החוק מעוכבת במשרד המשפטים, ומונעת את פרסום המכרז לסלילת כביש האגרה הבא: כביש עוקף קריות.

מן החברות נמסר בתגובה כי הצדדים מצויים בהליך משא ומתן וכי טרם הגיעו לכדי סיכום סופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully