וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהצמיגים ועד הגג

ירון אדרי

23.10.2007 / 15:12

בחיי היום יום, מייצרת חברת קומהו צמיגים אלא שגם לה יש רעיונות למכונית מירוץ עתידנית. לא ליצרני הרכב בלבד

מכוניות מירוץ נבנות על-ידי יצרניות רכב וסדנאות. מכוניות קונספט גם הן נבנות על-ידי יצרניות רכב וסדנאות. אז מה אם כן עושה מכונית מירוץ קונספט, ועוד אחת ידידותית לסביבה אצל יצרנית צמיגים? את זה צריך לשאול את קומהו.

הצלחתה של קומהו במירוץ 24 השעות של לה-מאן שנערך ביוני השנה, גרמה לכמה אנשים יצירתיים בחברה לעזוב לרגע את החומר השחור והדביק ולתכנן מכונית קונספט עתידית נקייה שתתאים לאותו מירוץ קשה. השם שנבחר למכונית הוא 'אפוק' (Epoch) שפירושו באנגלית עידן, ואכן על-פי קומהו מדובר במכונית לעידן חדש.

האפוק של קומהו משלבת מספר אלמנטים סביבתיים: שלדתה עשויה מבמבוק והמרכב עשוי מצמיגים ממוחזרים. כל זה מאפשר לה לשמור על משקל קליל שעוזר למנועים המגנטיים, אחד בכל גלגל, להניעה ביתר קלות. חשוב לזכור כי במנועים מגנטייים אין כלל חיכוך וכי המומנט המירבי אותם הם מייצרים מגיע כבר בסל"ד 1 וכמו כן, אין הם פולטים זיהום כלל.

מהנדסי קומהו לא שכחו את תפקידם המקורי והאפוק עושה שימוש בצמיגים מיוחדים בטכנולוגית EAP (Electro Active Polymer). בעזרת טכנולוגיה זו, יכול נהג המירוץ לקבוע את תכונות הצמיגים ואפילו צורתם בעזרת זרם חשמלי המופק מאותם מנועים מגנטיים ועובר דרך החישוקים עצמם. שינוי תכונות הצמיג מאפשר לנהג לשנות את התנהגות המכונית וכך להשיג ביצועים טובים וחיסכון בחשמל.

תא הנהג במכוניות מירוץ לרוב אינו מאובזר, אך בכדי לתת לנהג תחושה טובה, קיבלה האפוק דיפון דקורטיבי. אבל אל תצפו למצוא כאן עור או אלקנטרה, דיפון התא עשוי גם הוא מצמיגים ממוחזרים שעוצבו במיוחד. מעניין ממה עשויה כרית האוויר...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully