וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 כוכבי בטיחות לסמארט

24.10.2007 / 9:13

המכונית העירונית סמארט עברה מבחן ריסוק וזכתה בציון של 4 מתוך חמישה כוכבים אפשריים

כאשר הוצגה הסמארט לראשונה בשנת 1998, היא אמנם הצליחה להעלות חיוכים על פני המתבוננים, אבל לכולם היה ספק אחד ברור בנוגע לבטיחותה במקרה של תאונה. מרצדס, אשר מייצרת את הסמארט טענה בתגובה כי הסמארט הנה מכונית מתקדמת ובטוחה למדי וכי למרות שהיא חפה כמעט מאזורי ספיגת אינרגיה, היא תגן על נוסעיה היטב.

מבחני הריסוק לא אחרו לבוא כמובן ולהפתעת כולם, הסמארט בדורה הראשן הצליחה לגרוף ציון סביר של 3 כוכבים מתוך 5 אפשריים. כעת, מעט יותר משנה לאחר החלפת הדגם אל הדור השני, נשלחה שוב המכונית העירונית הקטנה אל המרסקים - ארגון הבטיחות האירופי - Euro NCAP.

הפעם השיגה הסמארט ציון כולל של 4 כוכבים מצוך 5 אפשריים (ציון של 28), עם שיפור משמעותי בהגנה על הנוסעים. אם בעבר נטה ראשו של הנהג לפגוע בקורות הגוף וכן הייתה סכנה לחזהו של הנהג כתוצאה מפגיעה בגלגל ההגה, הרי שהפעם, ראשו של הנהג מוגן בהרבה ולא קיימת סכנה לחזהו בהתנגשות חזיתית. ארגון הבטיחות מציין כי המבנה של הסמארט נותר חסון ויציב, אך מספר רכיבים בדשבורד עלולים לגרום לפסיעה בברכי הנוסעים.

במחן ריסוק הצד, נרשמה פגיעה של ראשו של הנהג הקורת הדלת, משום שמכונית הריסוק הגיעה ברמתה הבסיסית וללא כריות צד. אלו מוצעות כאופציה בתשלום. למרות זאת, נתונים שנאספו מבובת הריסוק העלו כי למרות הפגיעה בראש, עצמתה אינה גבוהה ואינה מסוכנת.

משום שהסמארט אינה מצוידת במושב אחורי, לא נבחנה הגנתה על ילדים. אולם, במבחן דריסת הולך רגל, הסמארט השיגה 2 כוכבים בלבד - פגוש הסמארט השיג את הציון המרבי בהגנה על רגלי הנדרסים, אך ראשם של אלו נחבט בחיבור השמשה אל גוף הרכב בצורה קשה, לכן לא הוענקו לה נקודות בסעיף זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully