וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אודי רוצה מיני

24.10.2007 / 9:53

אודי חושפת בתערוכת טוקיו מכונית שלוש דלתות לארבעה נוסעים אשר תתחרה בעתיד במיני של ב.מ.וו

אודי מטרו פרוג'קט קואטרו, זה שמה הארוך משהו של מכונית המיני שמציגה אודי בתערוכת טוקיו (על פרת משה רבנו שמעתם?). הצגה רשמית זו של מכונית התצוגה, שמה קץ לחודשים ארוכים של חרושת שמועות ברשת האינטרנט אודות כוונתה של אודי לתקוף את ב.מ.וו בשוק המצליח של המיני באירופה.

המטרו פרוג'קט כאמור עדיין מוגדרת כמכונית תצוגה, אך אודי מצהירים כי היא ממחישה בצורה כמעט מדוייקת כיצד תיראה המכונית הסדרתית, אשר תוצג ככל הנראה בחודש מרץ בשנת 2008 במסגרת תעכוכת ז'נבה.

המטרו פרוג'קט קואטרו, או אם תרצו, ה-A1 של אודי מציעה עיצוב מתקתק, במיוחד בצבעה האדום 'אש', קורות הגג אשר עדויות מאלומיניום חשוף, הגריל הענק של אודי ויחידות התאורה החדשות. ממדיה אמורים להיות בסביבות המיני של ב.מ.וו וגם היא מציעה מבנה קופסתי (אם כי מעוגל) של שלוש דלתות ומקום לארבעה נוסעים.

ממשיכים לחדש

חדשנות נוספת ב-A1 הזו ניתן למצוא ביחידת ההנעה ובמערכת העברת הכוח. בחזיתה ישכון מנוע ה-TSI החדש מבית פולקסווגן אודי, כן, אותו מנוע בנפח 1.4 ליטר שנעזג במגדש טורבו וגם במגדש 'על' כדי לנשום. כאן יפיק מנוע זה 150 כ"ס ב-5,500 סל"ד ו-24.4 קג"מ בכל הטווח שבין 1,600 ל-4,000 סל"ד. את כוחו הוא יעביר אל הגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית מסוג S-טרוניק (DSG בפולקסווגנית).

אז מאיפה מגיע התואר קואטרו אל שמה של הקטנה? מחידוש טכנולוגי נוסף: ה-A1 הזו מסתירה גם מנוע חשמלי בחלקה האחורי והוא מחובר אל הגלגלים הקדמיים, כל שניתן לכנותה גם כ'היברידית'. מנוע זה מפיק 41 כ"ס ו-20.3 קג"מ והוא מסייע במספר מישורים.

ראשית, בזמן האצה, יסייע מנוע זה בדחיפת ה-A1 קדימה ויסייע ביצירת נתון האצה של 7.8 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 201 קמ"ש. שנית, בעזרת מנוע זה יפעל מנוע הבנזין TSI בשיטת ה-Stop And Go, אשר לפיה, כאשר הרכב נמצא בעמידה במקום, יכבה מנוע הבנזין ויומע מייד עם הלחיצה על דוושת הדלק.

המצב השלישי, הוא המעניין יותר והוא מיועד להתנהלות העירונית. בתוך תחומי הכרך, תוכל ה-A1 לנסוע כ-100 ק"מ על מצב חשמלי בלבד מבלי לזהם את האוויר, בזכות החשמל שנאגר בסוללות הליטיום שלה. את סוללות אלו ניתן לטעון בעזרת חיבור לשקע הביתי או כל מקור כוח אחר, כולל טעינה עצמאית בזמן נסיעה על כוח מנוע הבנזין.

טכנולוגיה זו מסייעת ל-A1 להשיג נתון צריכת דלק של 20.4 ק"מ לליטר בממוצע, ולפלוט רק 112 גרם CO2 לכל ק"מ.

יושבים ארבעה

אודי מוסרים כי את ההשראה לעיצובו של תא הנוסעים הם שאבו ישירות מה-TT החדשה, במטרה להקנות גם למטרו פרוג'קט את אותה אווירה ספורטיבית בתא הנועים. כך למשל ישבו כל אחד מהנוסעים במושב נפרד, הדשבורד מפוסל ופונה במובהק אל הנהג, פתחי האוורור לקוחים מעולם מטוסי הסילון ועוד.

מלבד עודף האלומיניום, העור והפלסטיק האיכותי, במרכז הקוסולה של ה-A1 ניתן למצוא מעין מכשיר סלולרי נייד, אשר באמצעותו יכול הנהג לשלוט על כל פעולות הרכב באשר הן. המכשיר הנייד יכול לשמש כטלפון סלולרי, כנגן קבצי מדיה שונים לרבות DVD וכדומה. באמצעותו ניתן לשלוט בכל הפונקציות המשתנות, כפי שקיים כיום במערכת ה-MMI של אודי ואפילו להעזר בו באמצעי ביטחון נגד גניבת הרכב, משום שזה מסוגל להראות לאוחז בו בכל עת מה מצבו של הרכב ואף לצלם את נוסעיו (או את הגנב).

האם כל זה יסייע לאודי לכבוש את קהל המעריצים הגדול של המיני באירופה? יתכן, אבל מה שבטוח, זה שב.מ.וו לא תישאר ללא מענה לזמן רב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully