וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ה-Tii חוזרת לב.מ.וו?

25.10.2007 / 9:40

ב.מ.וו מציגה בתערוכת טוקיו את הסדרה 1 קופה Tii קונספט עם הצהרות ליכולות ספורטיביות ללא פשרות

אחרי שהציגו לא פחות מ-5 מכוניות קונספט השנה ועוד מספר לא מבוטל של דגמים סדרתיים בין אם ספורטיביים (M3 סדאן) או ידידותיים לסביבה (סדרה 1 דיזל), ב.מ.וו לא נחה לרגע ומציגה בתערוכת טוקיו את מכונית התצוגה השישית ואולי המסקרנת מכולן - הסדרה 1 קופה בגרסת Tii.

השם Ti יעורר מייד את בלוטות החשק אצל חובבי במותג הבווארי, משום שמכוניות החברה אשר קיבלו את צמד אותיות זה, לרוב הציעו תכונות נהיגה משופרות ותוספת שירירים ביחס לגרסאות ה"עממיות" האחרות.

הפעם, מכנה ב.מ.וו את גרסה זו של הסדרה 1 קופה Tii, אולי כדי להמחיש את התוספת לתוספת וכדי לעורר אותנו עוד יותר. וכך, ב.מ.וו מצהירים כי מכונית זו שעדיין מוגדרת כקונספט, לא משאירה שום מקום לפשרות בכל הקשור לחווית הנהיגה הספורטיבית והטהורה אם תרצו.

אז מה יש לנו בפנים?

גרסת ה-tii אמנם חולקת את אותו בסיס עם הסדרה 1 קופה, אך שונה ממנה במרבית הרכיבים הנוספים וראשית נתחיל מהעיצוב: ב.מ.וו מספרים כי הם שאפו בתכנונה לאחד מוטיבים מהעבר המוטורי המוצלח של החברה עם המודרניזציה וכך לשמשל הם שמרו על מראה נקי אך קרבי, מכל כיוון שמתבוננים בה. הפגוש הקדמי הוחלף באחר שאמור לשפר את זרימת האוויר אל המנוע ומסביב לרכב, בצד הרכב נוספו חצאיות, שוב לטובת זרימת האוויר ומאחור נוסף לה דיפיוזר בתחתית הפגוש ומכסה תא המטען הוגבה מעט ועליו הותקן ספוילק קטן כדי לשפר את הצמדת הגלגלים האחוריים (המניעים) במהירויות גבוהות.

המראה הקרבי של ה-Tii מסתיר גם גוף קל יותר, כראוי למכונית נהיגה שכזו. מכסה המנוע, המראות ומספר חלקי פח נוספים הוחלפו באחרים העשויים מסיבי פחמן מחוזקים וקלים אשר מפחיתים משמעותית את משקלה של היצירה. הדיאטה שעברה, כך נמסר, משפרת מאוד את חלוקת המשקל של הרכב וכמו כן, יוצרת ציר סיבוב מדויק יותר במרכזו ומנמיכה את מרכז הכובד קרוב יותר אל הכביש.

האוירה הספורטיבית שמשאיר העיצוב החיצוני ממשיכה איתנו אל תא הנוסעים. שם נוכל למצוא סביבת מחייה שנתפרה במיוחד עבור נהג תאב הנהיגה - יש שם מושבי באקט המשלבים עור ואלקנטרה ובהם גם מותקנות כריות אוויר צדיות, הגה שמנמן קטן קוטר ובעל 3 צלעות, לוח מחוונים ברקע לבן, חגורות בטיחות לבנות, ידית הילוכים מצופה אלקטנרה וכמובן את אותו שילוב צבעים שחור-לבן שמאפיין את הופעתה החיצונית.

ומה יש מתחת למכסה הקראבון השחור מלפנים? נכון לרגע זה לא ניתן לדעת שכן ב.מ.וו מקמצים בפרטים ומוסרים כי טרם הוחלט איזו יחידת כוח תשכון בחזיתה, איזו מערכת הנעה תותקן בה או אם תכונית זו תגיע אי פעם לייצור. קצת מצנן את ההתלהבות, אבל אין מה לעשות. נצטרך להמתין ולהחזיק אצבעות בתקווה ובסבלנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully