וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה תחלק את פולקסווגן?

הדר תדמור

28.10.2007 / 10:36

לאור כוונות ההשתלטות, מכחישה פורשה הפרסומים לפיהם תחלק את פולקסווגן למספר חברות שונות

יצרנית מכוניות הספורט והיוקרה פורשה מכחישה את הפרסומים לפיהם תחלק את פולקסווגן למספר חברות שונות, אם תחליט להשתלט על יצרנית המכוניות הגדולה באירופה.

העיתון "WirtschaftsWoche" דיווח בשבוע שעבר כי פורשה שוקלת ברצינות את האפשרות לחלק את חטיבותיה של פולקסווגן לחברות נפרדות. "אלה הן שטויות במיץ", אין שום כוונה שכזו. זוהי צורת המחשבה של קרנות גידור, לא של פורשה", אמר דובר פורשה לעיתונות.

לפורשה כיום 31% ממניות פולקסווגן, והיא עשויה להגדיל את נתחה לנתח השליטה בחברה, לאחר שבית הדין האירופי לצדק, בית המשפט המרכזי של האיחוד האירופי, קבע כי "חוק פולקסווגן" המגן על יצרנית המכוניות הגרמנית מפני השתלטות על ידי חברות זרות, נוגד את חוקי האיחוד. בכך הסיר בית המשפט את המכשול האחרון העומד בפני ניסיון ההשתלטות של פורשה על פולקסווגן, יצרנית המכוניות הגדולה באירופה.

החוק הגרמני, המונע מבעל מניות בפולקסווגן לרכוש יותר מ-20% מזכויות ההצבעה ללא שום קשר למספר המניות שבו הוא מחזיק, העניק לפורשה - בעלת המניות הגדולה ביותר בפולקסווגן - את אותן זכויות הצבעה של מדינת סקסוניה התחתונה, בעלת המניות השנייה בגודלה בחברה. ביטול החוק, שהועבר ב-1960 ונועד למנוע השתלטות זרה על פולקסווגן, צפוי לסייע לפורשה בניסיונה להגדיל את השפעתה בחברה.

פולקסווגן דיווחה על זינוק ברווחיה ברבעון השלישי של 2007, הודות לתכנית קיצוץ משרות ושיווקם של דגמים חדשים למותגי אאודי וסקודה. רווחי פולקסווגן הסתכמו ב-947 מיליון יורו (1.36 מיליארד דולר) ברבעון השלישי לעומת 23 מיליון יורו ברבעון המקביל ב-2006. הכנסות החברה טיפסו ב-3.9% והסתכמו ב-26.1 מיליארד יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully