וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה ראשונה: סופרליג פורמולה

ירון אדרי

29.10.2007 / 8:19

כדורגל ומירוצים הם ענפי הספורט הפופולאריים ביותר בעולם. האם החיבור בינהם ייעשה טוב לשני העולמות? פורמולה פיפ"א

לפני מספר חודשים ערכנו במדור "מי לוקח?" של וואלה! רכב השוואה בין ספורט מוטורי לכדורגל. רבים מהטוקבקיסטים שאלו את עצמם מה הקשר בין ספורט אחד לשני תוך שהם מנמקים מדוע הספורט "שלהם" הוא הכי טוב ולמה השני משעמם. ישראל היא לא דוגמה טובה (טוב, גם ארה"ב לא) אבל עם נפזול רגע למדינות אירופה, דרום אמריקה ואסיה נגלה כי ספורט מוטורי וכדורגל נמצאים יחדיו בראש הרשימה.

אל מגוון ליגות הפורמולה המתקיימות בעולם מצטרפת כעת ליגה חדשה אשר משלבת בין 2 ענפי הספורט. ה'סופרליג פורמולה' (או בקיצור SF) היא למעשה ליגת מירוצים כשהקבוצות המשתתפות בה הן קבוצות כדורגל מוכרות מכל העולם. עונת הבכורה תיערך ב-2008 ובה ישתתפו 20 קבוצות בינהן מילאן האיטלקית, באזל השוויצרית, בורוסיה דורטמונד הגרמנית, איינדהובן ההולנדית, פלאמנגו הברזילאית ועוד.

בניגוד לליגות בסגנון הפורמולה 1 שם קבוצה אחת שונה מהשנייה, כאן התנאים עבור כל הקבוצות יהיו שווים. כל הקבוצות יעשו שימוש באותם המנועים אשר מגיעים מחברת 'מנארד קומפטישן' האנגלית המתמחה בייצור מנועי מירוצים. מנוע ה-V12 מספק 750 כוחות סוס ב-11,750 סל"ד ומומנט של 52 קג"מ ב-9,500 סל"ד. הסל"ד המירבי של המנוע עומד על 12,000 סל"ד (לעומת 19,000 בפורמולה 1) וזאת בכדי לשמור על אמינות גבוהה. את השלדה שתהיה גם היא זהה לכל הקבוצות תייצר חברת 'אלאן מטורספורט' האמריקנית המוכרת יותר בשם 'פאנוז' (Panoz). שלדה זאת זהה לשלדה המשמשת את ליגת הצ'אמפקאר האמריקנית והיא עברה את מבחני הריסוק של ה-FIA.

נוהגים משבת לשבת

תוכנית הליגה כוללת סופי שבוע בהם יערכו מירוצי דירוג בשבת ושני מירוצים ביום ראשון באורך של שעה כל אחד, אשר יעניקו נקודות לכל הקבוצות (20 למנצחת, נקודה אחת לאחרונה). בנוסף, פרס של כמיליון יורו יוענק לקבוצה הזוכה בכל מירוץ. הנהלת ה-SF מוסרת כי בנוסף למירוצים, יהיו מגוון פעילויות לכל הגילאים, כולל כניסה אל הפאדוק ומוסכי הקבוצות, שיהפכו כל סוף שבוע שכזה לפסטיבל של ממש.

רשימת הקבוצות החלקית כבר פורסמה, אולם אלה טרם חשפו את הנהגים. לדברי הנהלת ה-SF, ליגה זאת תשמש כבמה לנהגים צעירים ומוכשרים ולא תתבסס על נהגים וותיקים ומנוסים.

לאחר 3 שנים של הכנות, תיערך עונת הביכורים ב-2008 אולם המירוץ הפותח יתקיים רק בחודש אוגוסט. המירוץ האחרון לעונה זאת ייערך 4 חודשים אחר כך בחודש נובמבר ובפרק זמן זה יעברו הקבוצות במספר מסלולים ברחבי אירופה. ב-2009 מתכננת הנהלת ה-SF להגדיל את מספר המירוצים ל-17 ולצרף גם את מדינות אסיה ודרום אמריקה לרשימת המסלולים.

כעת, משנעשה החיבור בין מירוצים לכדורגל, אולי ענף זה יתחיל לצבור תאוצה גם בישראל ומי יודע, אולי ב-2009 נראה גם את מכבי חיפה, הפועל תל-אביב ובית"ר ירושלים על ארבע גלגלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully