וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגניבות טובות לחברות הליסינג

תומר הדר

30.10.2007 / 9:30

חברות הליסינג שוקלות הפסקת מימון יחידת אתגר המשטרתית המתמחה בלוחמה בגניבות רכב

איגוד חברות הליסינג לא ישתתף בשנה הבאה, כך מסתמן, במימון פעילות יחידת אתג"ר, היחידה המשטרתית ללוחמה בגניבות רכב. גם השנה עדיין לא הוחלט באיגוד חברות הליסינג אם להשתתף במימון פעילות היחידה ל-2007.

בשנים הקודמות מומנו 40% מתקציב הפעילות השנתי של יחידת אתג"ר שווה בשווה על ידי איגוד חברות הביטוח ועל ידי איגוד חברות הליסינג.

בכיר בחברת ליסינג אמר כי "בין שש חברות הליסינג שרשומות באיגוד, רק נציגי ניו-קופל מסרבים להשתתף במימון היחידה. סירובם מונע מאיגוד חברות הליסינג להעביר את הכספים ליחידת אתג"ר. אנשי ניו-קופל הודיעו שאין בכוונתם לשלם, מכיוון שהם מתנגדים לתקנה מספר 20 בחוק סימון חלפים משומשים".

תקנה מספר 20 של "חוק הגבלת שימוש ורישום פעולות בחלקי מכוניות משומשים", שנכנס לתוקפו ב-13 ביוני השנה, אוסרת על התקנת חלקי פח, תיבות הילוכים ומנועים משומשים במכוניות שגילן פחות משנתיים.

לאנשי ניו-קופל יש סיבה טובה להתנגד לסעיף: צי הרכב של חברות הליסינג מורכב בעיקרו ממכוניות חדשות, שגילן פחות משנתיים. מכיוון שלמכוניות אלה עדיין אין חלקי חילוף זולים, נאלצים אנשי חברות הליסינג לרכוש עבורן חלקים חדשים, שמחירם מגיע לעתים לפי 5 ממחיר חלק משומש חלופי.

חוק סימון החלפים הוכח כמועיל לציבור. לפי דו"ח שפירסמה יחידת אתג"ר בחודש שעבר, החוק הוביל לבלימה מוחשית של גניבות הרכב: באוגוסט השנה, זמן קצר לאחר כניסת החוק לתוקפו, ירדה כמות גניבות הרכב ב-29% לעומת אוגוסט אשתקד.

"אנו נמנים עם הוגי רעיון הקמת יחידת אתג"ר", מסביר ניר גלילי, מנכ"ל ניו-קופל: "פעילות היחידה אכן מבורכת ואף תורמת לרווחת הציבור, אך תקנה מספר 20, האוסרת עלינו להתקין חלפים משומשים במכוניות שגילן פחות משנתיים, היא הלאמה של רכושנו".

גלילי מביא כדוגמה את מלאי המכוניות של ניו-קופל: "כיום יש בחניון שלנו מאזדה שנפגעה בתאונה מקדימה. חלקה האחורי שלם. לא מדובר במכונית גנובה, אלא במכונית חדשה, שנקנתה מיבואן מאזדה. כיום אין ביכולתי להתקין אף חלק ממנה במאזדה 3 אחרת, שגילה מתחת לשנתיים, וזקוקה, נאמר, לפגוש אחורי".

גלילי אף מדגיש את העובדה שעיקר המכוניות הנגנבות הן מכוניות שגילן יותר מארבע שנים. "חוק סימון החלפים הוא חוק חיובי, אך הסעיף המתייחס למכוניות שגילן מתחת לשנתיים מונע מאתנו להשתתף במימון יחידת אתג"ר. למעשה, ברגע שהנושא עוגן בחוק ונהפך ללגיטימי, אין לי כל צורך בגורם אכיפה משטרתי נוסף".

מוני בר, יו"ר איגוד חברות השכרת המכוניות והליסינג בלשכת המסחר, מסר: "אנו נמצאים בעיצומו של תהליך הסדרת נושא התשלום ליחידת אתג"ר ל-2007. עדיין לא התקבלה החלטה לגבי התקציב ל-2008".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully