וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת וולוו לתערוכת השיפורים

30.10.2007 / 11:38

XC70 למשמר המפרץ, S80 עתירת סוסים, C30 לצעירים גולשים, הוט-רוד ועוד ממתקים שלא יגיעו לכביש

תערוכת השיפורים לרכב 'סמה' שתיפתח היום ותימשך עד יום שישי ה-2 בנובמבר, ממשיכה להתחזק וליצור גלים ברשת האינטרנט. לא, אין שם חשיפות של מכוניות עתידיות, אלא שלל דגמים סדרתיים ולא סדרתיים שנופחו, שופרו והתחזקו, בשביל בכיף כמובן. כך זה עובד - מרבית יצרניות הרכב העניקו כלי רכב מתוצרתן לסדנאות שיפורים פרטיות ואלו משתדלות להפיק את המירב והמיטב מאותן מכוניות.

אפילו וולוו אשר נתפסת כשמרנית בעיני ציבור הנהגים, מגיעה לתערוכה זו השנה החמישית ברציפות עם דגמים משודרגים ומיוחדים.

הראשון והמוביל בניהם הוא ה-XC70 וכנראה שהחתיכות שככבו בסדרת משמר המפרץ עוררו קצת את החשק הקפוא של השוודים, לכן הם מציגים בסמה את ה-XC כשהו מוכן להצלת חיים בחופי קליפורניה. לצורך משימה זו, קיבל רכב זה הגבהה של 12.7 ס"מ למתלים, חישוקי ענק וצמיגי שטח וציפוי חיצוני אגרסיבי יותר. בפנים, ניתן למצוא את כל ציוד החילוץ וההחיאה הדרושים וכן גלשן הצלה למציל או המצילה. בחזיתו שוכן מנוע ה-3.2 ליטר המוכר של וולוו שהספקו עומד על 235 כ"ס ואת הכוח הוא מעביר כצפוי לכל ארבעת הגלגלים על ידי מערכת ההנעה הכפולה מבוקרת אלקטרונית של וולוו.

המכוינת השניה להגיע היא ה-S80 T6 החדשה אשר שודרגה עבור וולוו על ידי סדנת הייקו (Heico). הוולוו הזו מצוידת במנוע ה-T6 החדש של וולוו, אך הפעם הוא ניזון מדלק ה-E85 (עם 85 אחוזי אתנול ו-15 אחוז בנזין) כדי להפיק 350 סוסים נאים שאותם הוא מעביר לכביש דרך כל ארבעת הגלגלים. אולם, זהו לא החידוש הייחידי - כדי לקבל מראה זוהר יותר, עבר ה-S80 תהליך צביעה ייחודי שבו היא קיבלה 7 שכבות צבע מטאלי. תא הנוסעים שודרג גם כן עם דיפון מלא מעור כחול, אלומיניום וכמובן, מושבי ספורט חובקים במיוחד.

שלישית היא ה-C30 וגם היא עברה תחת ידיה של סדנת הייקו. אם ה-XC70 מיועד למצילים, אזי ה-C30 מיועדת לגולשים, שרק מחכים שיצילו אותם בזמן. עבורם הכינה הייקו עיצוב חיצוני צעיר וחד בעיקר הודות לצביעה הכתומה והזועקת, לפגושים האגרסיביים ושלל הספוילרים. תא הנוסעים דופן כולו בעור בצבע חום בהיר והמושבים הוחלפו באחרים ספורטיביים יותר. מתחת למכסה המנוע, שודרג מנוע ה-T5 לכדי 300 כ"ס (230 במקור) וגם המתלים הוחלפו באחרים נמוכים וקשיחים יותר - כנראה שאנשי סדנת הייקו קראו את מבחן הדרכים שערכנו ל-C30 T5 שבו היא ספגה ביקורת על כיול המתלים שלה.

שתי המכוניות האחרונות, נבנו על ידי סנדת קארסטו (Caresto) והופיעו כבר בתערוכת סמה אשתכד. הראשונה היא ה-C70 (קופה קבריו) אשר כעת צמחה תפוקת המנוע מ-218 כ"ס לכדי 278 כ"ס והמומנט עלה מ-32.6 לכדי 45 קג"מ הזמין בכל הדרך בין 1,500 ל-4,800 סל"ד. תא הנוסעים דופן גם כן בעור בעבודה ידנית, וגם הופעתה החיצונית עודכנה מעט.

האחרונה והחביבה היא ה'הוט-רוד'. גם זו כאמור הוצגה בשנה שעברה והיא בנויה כולה מאלומיניום וסיבי פחמן. היא נונעת על ידי מנוע ה-V8 של וולוו אשר מוכם במרכז גופה (מנוע מרכזי) והספקו עומד על 311 כ"ס שמוצאים את דרכם לאספלט דרך הגלגלים האחוריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully