וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי משיקה את ה-i10

ירון אדרי

31.10.2007 / 14:45

החטיבה ההודית של יונדאי חושפת את הסופר מיני המוגבהת החדשה. האם אנו רואים את מחליפת הגטס?

לאחר ההשקה המוצלחת של ה-i30 באירופה, עוברת יונדאי אל היבשת האסייתית להשקת הסופר-מיני המוגבהת שלה, ה-i10. עם המכונית החדשה, מקווה יונדאי להגדיל את שליטתה בעיקר בשווקים המתפתחים ועל כן נעשית ההשקה בשיתוף פעולה מלא עם החטיבה ההודית של החברה האחראית על ייצורה. נתוני המכירות מלמדים כי יונדאי חולשת על 18% משוק הרכב בהודו ובעזרתה של ה-i10, היא מקווה להגדיל את השליטה ל-20% כבר בשנה הקרובה.

ה-i10 עושה שימוש במנוע אחד - בנזין בנפח 1.1 ליטר. מנוע זה אינו נמנה על המתקדמים מסוגו והספקו עומד על 67 כוחות סוס בלבד, מלווים במומנט של 10.1 קג"מ. מנוע זה משודך לגיר ידני 5 הילוכים. יונדאי מדגישים כי יתרונו הגדול של המנוע נמצא בצריכת הדלק הנמוכה שלו, בעיקר בתוך תחומי העיר, כשבממצוע יעכל ליטר בנזין לכל 21 ק"מ. פליטת ה-CO2 אגב, תעמוד על 119 גק"מ.

יותר משה-i10 נראית כמכונית כל חדשה, היא נראית כמתיחת פנים משמעותית לאטוס שאינה נמכרת בישראל, אולם היא מזכירה לא מעט גם את הגטס. השינוי הבולט נמצא בפגוש הקדמי המוגדל המשולב עם גריל היונדאי החדש. גופי התאורה בחזית ומאחור מיישרים קו עם אלה של האחות הבכורה לסדרת השמות החדשה. למרות שמבט אל תא הנוסעים מראה אחרת, יונדאי מבקשים להדגיש כי המכונית תתאים ל-5 נוסעים.

אבזור הבסיס של ה-i10 ישמור על הרמה המקובלת בשילוב מחשב דרך. מאכזב הוא אבזור הבטיחות שכולל רק 2 כריות אוויר ומערכת ABS. 3 גרסאות נוספות ירחיבו את ההיצע כשבגרסה הבכירה ניתן יהיה למצוא גג פנורמי (לראשונה בסגמנט זה), ספויילר אחורי, הגה עור, מערכת סאונד איכותית ופתיחת דלת ללא מפתח כפי שהוצג עד היום בעיקר אצל יצרניות הפרימיום.

למרות ההתאמה לשווקים המתפתחים שמחפשים מכוניות זולות ופשוטות, יונדאי מודיעים כי המכונית תשווק גם במדינות אחרות בעולם. בכדי שתצליח גם בשוק האירופאי, חייבת החברה להתאים למכונית מנועים מודרניים יותר כמו גם אבזור בטיחותי כמקובל ורצוי מאוד כי מבחני הריסוק לא יאכזבו. היבוא לישראל גם הוא נלקח בחשבון ומחברת כלמוביל נמסר כי זה ייעשה ברגע שתוצג הגירסה האוטומטית, אולם לא לפני 2009.

  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully