וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הימים ההם בזמן הזה

ירון אדרי

1.11.2007 / 7:57

בין שלל מכוניותיה של GM בתערוכת SEMA ניתן למצוא את השברולט קופה 34. קלאסיקה ירוקה

אולם התצוגה של GM בתערוכת SEMA כולל 28 מכוניות שונות ומעניינות ממגוון המותגים שבבעלותה. כמה מעניינות? באדיבותו של כוכב הטלוויזיה ג'יי לנו למשל, ניצבת לה קורבט Z06 בעלת מנוע V8 ביואתנול המפיק 600 כוחות סוס. אבל למרות שכבודו של לנו במקומו מונח (וגם לא היינו מתנגדים שמנועו במכוניתנו יונח), יש מכונית מעניינת קצת יותר.

במחווה מיוחדת למכוניות ההוט-רוד של שנות ה-30 העליזות, מציגה GM את השברולט קופה 34. מדובר בהעתק נאמן למקור של כל אותן מכוניות אשר שימשו את פוחזי השנים ההן למיאוצי רמזורים, חלקם חוקיים וחלקם פחות. כמו אז גם כאן דאגו לשוות לקופה את המראה האופייני עם חישוקי 18 אינטש מקדימה ו-20 מאחור המחוברים לשלדה המונמכת דרך מתלי ספורט ייעודיים. הצביעה ועיטורי הכרום גם הם חשובים לא פחות במכונית שכזאת.

מכוניות ההוט-רוד הקלאסיות, התהדרו לרוב ב-8 צינורות פליטה שרמזו על מספר הבוכנות ותצורת המנוע. את כמות הסוסים שעברו לציר האחורי אתם יכולים לנחש. גם במכונית התצוגה ניתן לראות את הצינורות המבצבצים אלה שספירתם תלמד על מחסור של כמה מהם.

תשכחו ממנועי V8 אימתניים. הקופה מקבלת מנוע 4 בוכנות בנפח 2.0 ליטר בלבד אליו משודך מגדש טורבו. בגירסתו הרגילה (כפי שמוצג בקובלט וב-HHR למשפחת SS המוצגות גם הן בתערוכה), מפיק מנוע זה 260 כוחות סוס אולם כאן הותאם המנוע לתקן E85 המאפשר לו לעבוד על ביואתנול. נתון הכוח החדש אינו נמסר מהסיבה הפשוטה, מהנדסי מחלקת הביצועים של GM אשר עמלו על המנוע, טוענים כי כל תערובת דלק תאפשר כיוונון אחר להספק מירבי.

אנחנו דווקא היינו שמחים לשמוע על מנוע ביואתנול אחר בקרביה של הקופה, משהו בסגנון ה-V8 שיושב בקורבט של ג'יי לנו. אתם יודעים, לזכר הימים.

  • עוד באותו נושא:
  • שברולט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully