וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודית ב-50 אלף ש"ח

תומר הדר

1.11.2007 / 10:54

המכונית שתיוצר על ידי חברת באג'אג' ההודית בשיתוף עם רנו וניסאן, תיובא לישראל עד סוף העשור. המחיר צפוי להיות זול

האם בעתיד הלא רחוק ייחשבו 100 אלף שקל למחיר גבוה מאוד בעבור מכונית חדשה מהניילונים? נראה שכן. עד סוף העשור הנוכחי תייבא רנו ניסאן ישראל מכונית הודית זולה שתיוצר על ידי קונצרן רנו ניסאן העולמי. יבוא המכונית ההודית הוא תוצאה של מהפכה המתרחשת בענף הרכב העולמי, מהפכה שהדיה יורגשו בישראל בשנים הקרובות: יצרני רכב רבים, שחשים ששוק הרכב האירופי הגיע לידי מיצוי, מפתחים דגמים ייעודיים עבור השוק האסיאתי המתפתח - ובאסיה מלת הקסם היא מחיר.


השוק האירופי ירוויח - מכיוון שחלק מהמכוניות הזולות ייוצאו לאירופה. גם רנו ניסאן העולמית אינה שוקטת על שמריה. בימים אלה מפתחת רנו ניסאן מכונית הודית זולה. המכונית, שמחירה המשוער לצרכן ההודי יהיה כ-2,500 דולר, תיוצר במפעל משותף לרנו ניסאן וליצרן ההודי באג'אג' (BAJAJ), המתמחה בייצור של אופנועים ותלת-גלגלים (קטנוע בעל שלושה גלגלים). קבוצת באג'אג', שהוקמה ב-1926, נמנית עם עשר החברות הגדולות בהודו. היקף המחזור הכספי של חטיבת הרכב של באג'אג', המדורגת כיום כיצרן האופנועים והתלת-גלגלים הרביעי בגודלו בעולם, נאמד ב-936 מיליון דולר. כיום מיוצאים קטנועים מתוצרת באג'אג' לדרום אמריקה, אסיה וארצות הברית.

בראיון שהעניק באחרונה מנכ"ל רנו ניסאן העולמית, קרלוס גוהן, לרויטרס צוין כי המכונית ההודית תימכר תחת שלושת המותגים בהתאם לקהל המקומי, כלומר בכל מדינה המכונית תישא סמל אחר, בהתאם למיצוב. לדברי גוהן, מנועיה, שלדתה ומכלוליה של המכונית ההודית נמצאים כבר בתהליכי פיתוח מתקדמים. בנוסף ציין גוהן כי המכונית תיוצא ככל הנראה גם לאירופה.

המכונית הזולה שתייצר רנו ניסאן בשיתוף עם באג'אג' אינה יחידה מסוגה: קונצרן טאטא (TATA) ההודי הודיע לפני כשנה על כוונתו לייצר מכונית שמחירה לצרכן ההודי יהיה גם הוא 2,500 דולר. יבואנית טאטא, מפרם סוכנויות, הצהירה על כוונתה לייבא את המכונית לישראל.

עדיין לא נקבע מחירה של המכונית ההודית של רנו ניסאן לצרכן, אך בראיון שהעניק ל-TheMarker באחרונה אמיר קליין, מנכ"ל מפרם סוכנויות, הוערך כי מחירה של המכונית ההודית לא יעלה על 50 אלף שקל. דוברת רנו ניסאן ישראל, דניאלה רייבנבאך, מסרה: "רנו ניסאן מתכוונת להשיק את הרכב בישראל בין 2009 ל-2010. החברה תנהג בהתאם לתקני השוק האירופי המשותף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully