וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביודלק - תרופה או מחלה?

סוכנויות הידיעות

1.11.2007 / 11:06

המירוץ המערבי אחר דלק ביולוגי עשוי לפגוע בחקלאים בעולם השלישי יותר משיעזור לאטמוספירה

המירוץ המערבי להגדלת השימוש בדלק ביולוגי עשוי לפגוע קשות באוכלוסיות החלשות, יותר משיועיל לאטמוספירה. כך קובעת בדו"ח חדש קרן הסיוע אוקספם (Oxfam), שהזהירה כי תוכניותיו של האיחוד האירופי להיאבק בהתחממות הגלובלית באמצעות הגבלת פליטות הפחמן עשוי לפגוע באוכלוסיות חקלאיות עניות בעולם השלישי.

במסגרת תוכניתו לקצץ את פליטות הפחמן הדו חמצני במדינות האיחוד, כחלק מהמאבק בהתחממות הגלובלית, מבקש האיחוד האירופי להגדיל את השימוש בדלק ביולוגי ל-10% מכלל צריכת הדלק לכלי רכב. לטענת אוקספם, הדרישה האירופית צפויה לפגוע באופן משמעותי בפרנסתם של מאות אלפי חקלאים עניים במדינות מתפתחות, שייאלצו לוותר על שטחי החקלאות לטובת ייצור דלק למכוניות באירופה.

אוקספם מזהירה כי כדי להתמודד עם העלייה החדה בביקוש, ייאלץ האיחוד האירופי לייבא דלק ביולוגי, המופק מחומרים כמו קני סוכר, ממדינות מתפתחות. במסגרת התחרות לזכייה במכרזים היוקרתיים להפקת דלק, צפויות ממשלות במדינות כמו אינדונזיה, קולומביה, ברזיל ומלזיה, להפקיע את קרקעותיהם ואת יבוליהם של חקלאים מקומיים. הדבר עשוי להוביל לפגיעה בפרנסתם של אלפי בני אדם, ניצול עובדים ועלייה במחירי המזון באסיה, דרום אמריקה ואפריקה, הזהיר דו"ח אוקספם.

"תוכניות האיחוד האירופי להגדיל את השימוש בדלק ביולוגי עשויות להיות אסון עבור האנשים העניים ביותר בעולם", הזהירו מחברי הדו"ח. רוברט ביילי, יועץ מדיניות באוקספם, מזהיר כי "במסגרת המירוץ לספק לאיחוד האירופי ולשאר העולם דלק ביולוגי, האוכלוסיות העניות נרמסות".

בתחילת החודש הזהיר גם הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD) כי המירוץ אחר פיתוח יבולי האנרגיה מאיים ליצור מחסור במזון ולהזיק למערכת האקולוגית, בתמורה לתועלת מועטה בלבד בהפחתת פליטות גזי החממה.

לפי דו"ח שפירסם הארגון תחת הכותרת "דלק ביולוגי - האם התרופה גרועה מהמחלה?", במרבית המקרים נמצא כי השימוש בדלק ביולוגי מכפיל את עלות האנרגיה לתחבורה, בד בבד עם פגיעה בסביבה ובמחירי המזון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully