וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל בגלל 300 סמ"ק

יואב קווה

1.11.2007 / 12:05

בג"ץ: המדינה רשאית לקבוע שיעור מס קנייה שונה על מכוניות משפחתיות היברידיות לעומת מכוניות יוקרה היברידיות

ישראל אליהו ביקש לייבא ביבוא אישי לקסוס RX400h (אר איקס 400 אייץ') היברידית - בעלת מנוע בנזין ושני מנועי חשמל. מכוניות היברידיות זוכות בישראל להנחה במיסוי - 30% מס קנייה במקום 84%. אלא שההנחה הזאת תקפה רק למכוניות היברידיות עם מנוע בנפח קטן מ-3,000 סמ"ק, ואילו אותה לקסוס מכילה מנוע בנפח של כ-3,300 סמ"ק. אליהו לא ויתר ועתר לבג"ץ.

בג"ץ קבע שמדינה רשאית לשקול שיקולים כלכליים וחברתיים בעת קביעת מדיניות הפחתת המיסוי. הרכב השופטים כלל את הנשיאה בייניש והשופטים ריבלין ופוגלמן. בית המשפט המליץ לעותר למחוק עתירתו והעותר אכן כך עשה.

בתגובה לעתירה נטען על ידי המדינה כי "אין כל עילה להתערבות שיפוטית במדיניות חברתית כלכלית של המדינה, שקיבלה את אישורה של ועדת הכספים של הכנסת, לפיה נקבע שיעור שונה של מס קנייה המוטל על מכוניות משפחתיות היברידיות לעומת שיעור מס קנייה המוטל על מכוניות יוקרה מהסוג שקנה העותר.

"כיוון שמדובר בשיעור מס שונה על מכוניות בנפח מנוע שונה, ממילא גם אין מדובר בהפליה אסורה כי אם באבחנה מותרת קלאסית". עוד נטען בתגובה כי "אין כל עילה לחייב את המדינה לבצע את הניסיון שנועד לבחון את עידוד השימוש במכוניות היברידיות על כל סוגי המכוניות ההיברידיות, וההחלטה לקיים ניסיון כאמור רק לגבי מכוניות משפחתיות - ולא לגבי מכוניות יוקרה - היא סבירה לחלוטין".

המדינה יוצגה ע"י עו"ד ענר הלמן ממחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה.

  • עוד באותו נושא:
  • לקסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully