וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המירוץ לניקיון

ירון אדרי

1.11.2007 / 12:56

בין תכנון מכונית מירוץ אחת לשנייה, מתפנה חברת פרודרייב הבריטית לפיתוח טכנולוגיות נקיות

חברת פרודרייב מוכרת בשל מכוניות המירוץ אותה היא מייצרת ועל כן קצת היה לנו מוזר לגלות כי היא גם פועלת לפיתוח טכנולוגיות למען איכות הסביבה. החברה הבריטית שמתכננת גם היא להצטרף לסבב הפורמולה 1, פיתחה יחד עם חברות טכנולוגיה נוספות רכיב אשר מייעל את פעולת המכוניות ההיברידיות.

הרכיב אותו פיתחו החברות עונה לשם DC-DC. זהו למעשה ממיר מתח אשר אמור למנוע בעייה טכנית הקיימת במנועים היברידיים, המורכבים כידוע ממנוע חשמלי ומנוע בעירה (בנזין או דיזל). כאשר לא נדרש כוח רב להנעת המכונית, פועל מנוע החשמל המוזן מסוללות. מנוע הבעירה נכנס לפעולה כאשר כוחו של המנוע החשמלי אינו מספיק ויחד עם הנעת המכונית, הוא גם מטעין את הסוללות. טעינת הסוללות נעשית גם בדרך נוספת, על ידי אגירת האנרגיה שנוצרת בתהליך הבלימה. שתי פעולות אלה אינן יכולות לעבוד יחדיו וכך נוצר מצב בו אגירת האנרגיה בשני המצבים מבטלת אחת את השנייה והמצברים אינם נטענים.

ממיר ה-DC-DC מווסת את שתי מערכות הטעינה כך שבכל מצב נתון, יוכלו המצברים לקבל את הדרוש. מהנדסי הפיתוח טוענים כי בעזרת הממיר החדש שישפר את טעינת הסוללות, ניתן להשתמש במנועים חשמליים גדולים יותר בעלי הספק מקסימלי של 67 כוחות סוס. הגדלת הספק מנוע החשמל תאפשר לו לעבוד לאורך זמן ובעומסים גדולים יותר וכך, יחד עם הקטנת נפח מנוע הבעירה, לשפר את פליטת המזהמים הממוצעת.

עם הטכנולוגיה החדשה, מצטרפת פרודרייב ליצרניות הרכב השונות אשר מאמינות בחזון ההיברידי. האם מכוניות אלה באמת יהיו העתיד או שמא ידחקו אותן טכנולוגיות הדלק החלופי? את זה נגלה בשנים שיבואו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully