וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נעבור להנעה חשמלית?

4.11.2007 / 10:21

פרס בכנס כלכלה ירוקה: נשקלת אפשרות לתת לאזרחים רכב מונע בחשמל ללא תשלום

נשיא המדינה שמעון פרס פתח היום את כנס כלכלה ירוקה של TheMarker ו"חיים וסביבה". "אנחנו מתנהגים כמו שוטים, אחרינו המבול. אנו מסכנים את חייהם של ילדינו ונכדינו", אמר פרס, אך הוסיף כי "עדיין מוקדם להספיד את המין האנושי, זו אינה גזירה משמיים. גורל האדם נתון בידיו".

פרס הצהיר, כי "דרושה כלכלה חדשה דלת זיהום - כלכלה מתחשבת. יש לנפץ את המיתוס: קדמה ואקולוגיה אינן מנוגדות".

עוד אמר פרס, כי "כושר הסבל של כדור הארץ אינו בלתי מוגבל והפעילויות הזיהומיות אינן בטלות בשישים. אפילו הרי ההימלאיה הגבוהים בוכים בדמעות שליש כי אין בכוחם לקרר את העולם. המערכה הכלכלית תידרש להתאים עצמה לגזירות הירוקות, כל יצרן וכל מוצר צריכים להתאים עצמם לתקן ההכרחי".

"אני רוצה לדבר מהלב", אמר פרס, "הדבר היחודי ביותר שקרה לנו הוא שפעם הציונות היתה בריחה מרדיפות, והיום היא משיכה של כשרונות. ישראל לא יכולה להיות ארץ יצרנית כי אנחנו קטנים בשטח ולא גדולים באוכלוסיה. אבל בשלב הראשון אפשר להיות מעבדה עולמית נועזת. הרבה חברות בעולם נמשכות לישראל ולאפשרות להשתמש ביכולת החדשנות המדהימה. אני בעצמי כל פעם המום מכושר החדשנות בישראל. אם אחרים מדברים על צורך לעשות ארץ ירוקה - ישראל יכולה להפוך לארץ ירוקה ובריאה".

פרס התייחס לניסיונות לבניית רכב המונע בחשמל: "ניסיון אחד נעשה כבר - להיפטר מהגזים הרעילים ומהזיהום שבא מהרכב. שמעתי הרצאה נפלאה של שי אגסי - שצריך להחליף את הרכב לרכב שנע על בטריות. אמרתי לו - אם אתה רציני, תגשים מה שאתה אומר. אנחנו קרובים לחתום בישראל על הסכם לבנות בישראל רכב המונע באמצעות חשמל.

"ישראל יכולה להיות מובילה בזה כי מבחינה תחבורתית ישראל היא אי. יש לנו ארץ קטנה, תנועה ממוצעת של רכב היא 60-50 ק"מ ביום. רשת שתאפשר החלפת בטריות יכולה לעזור לנו להיות ראשונים ממש.

"אנחנו שוקלים להעניק את הרכב חינם אין כסף. לא צריך לחכות 10 שנים להחלפת רכב, אדם ישלם 500 דולר לחודש ויקבל רכב חדש כולל תחזוקה ואנרגיה. את הרכב אפשר לייצר בארץ, ובכך ליצור 50 אלף מקומות עבודה. יש משקיעים ויש השקעה של מיליארד דולר. תוך פרק זמן לא קטן נהיה הראשונים בעולם בתחום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully