וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה-GTB ל-GTO

ירון אדרי

5.11.2007 / 17:44

סדנת אדו קומפטישן משיקה מגוון שיפורים לפרארי F599 GTB אשר יעשו דרכם גם ל-GTO העתידית

בפרץ של יצירתיות, חושפת סדנת אדו קומפטישן שתי יצירות חדשות לפרארי. ראשונה היא ה-F599 GTB שזוכה לקבל את מיטב תשומת הלב של מהנדסי השיפורים בכדי להוריד אל הגלגלים 650 כוחות סוס ו-64.2 קג"מ ממנוע ה-V12 בנפח 6.0 ליטר שלה. תוספת הכוח מתאפשרת תודות למערכות פליטה ויניקה חדשות שהותאמו למנוע בצורה המירבית בליווי שידרוג לתוכנת ניהול המנוע.

שיפור מכונית שכזאת אינו מושלם כמובן ללא מגע אוהב בתחום המתלים. יחד עם KW, הותאמה לפרארי מערכת מתלים מתכווננת שלא מתחשבת במרווח הגחון שגם ככה אינו גדול ומנמיכה אותה בעוד 40 מ"מ מאחור ו-20 מלפנים. מערכת המתלים בשילוב צמיגי ספורט דביקים במידות 245/35 מקדימה ו-305/35 מאחור, אשר יושבים על חישוקי 20 אינטש קלילים, יעזרו לה להתנהג בנימוס בכבישים המפותלים.

ברשימת האפשרויות מציגים באדו 2 פרטים בלבד. הראשון - את המכונית ניתן יהיה להשיג גם בצבע אדום (כי בכל זאת מדובר בפרארי). השני - מי שממש מתעקש והסבלנות לצידו, גרסת 750 כוחות סוס ו-69.3 קג"מ למנוע ה-6.3 FXX תצא גם היא בקרוב.

ה-GTO חוזרת

אין חובב רכב שלא מודע לשילוש האותיות הקדוש שליווה את הפרארי 250 של 1962 - GTO. המכונית ההיסטורית שעשתה כבוד רב לאנזו פרארי במסלול ומחוצה לו, נחשבת עד היום לאחת מהיפות ביותר שיוצרה מעולם. לא מעט סדנאות ומעצבים הציגו סקיצות ורעיונות משלהם להחייאת השם, אך בניגוד לעבר הפעם היא בהחלט תצא לאוויר העולם.

על עיצוב ה-GTO פרוג'קט אחראי מיכאל ואן-דן ברינק, מעצב הולנדי בעל סדנת עיצוב העונה על שמו שאת המחווה ליצירה המקורית הגה לפני קצת יותר משנה. הביקורות ליצירתו המוצלחת והערגה למכונית של השנים ההן, הביאו את ואן-דן ברינק להגיע להחלטה כי את ה-GTO יש להביא לייצור. כשהיא מתבססת על פלטפורמת ה-F599 GTB של פרארי, יחל בשנה הבאה הייצור המוגבל ל-5 יחידות בלבד של ה-GTO.

אז איפה אדו קומפטישן נכנסים לתמונה? כאן אנו צריכים לחזור לתחילת הכתבה. היות ושתי המכוניות יעשו שימוש משותף בפלטפורמה הזהה, יוצעו השיפורים של ה-GTB גם עם ה-GTO, כולל האופציה לגירסת ה-750 כוחות סוס שתהפוך אותה גם ליפה וגם לחיה. כאמור, רק 5 מכוניות יגיעו לייצור והלקוח הראשון יזכה לקבלה רק ב-2009. המחיר אגב, יעמוד על 993 אלף יורו לגירסת הבסיס לפני מסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully