וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזדה 6 מכה שנית

6.11.2007 / 13:18

הדור החדש של המשפחתית הגדולה של מאזדה מושק בישראל וגם היא צפויה לסחוף את השוק הישראלי. היכונו

25,000 יחידות של מאזדה 6 הקודמת עלו על כבישי ישראל. קצב של למעלה מ-5,000 יחידות בשנה ויחס שוק של למעלה מ-50 אחוזים מסגמנט המשפחתיות הגדולות (מצב של מאזדה מול כל השאר מבחינת מכירות), שם אחריות ומשא כבד על כתפיה של ה-6 החדשה, אותה פגשנו לראשונה בתערוכת פרנקפורט האחרונה.

כבר בתחילת הכתבה, נוכל לספר לכם כי ה-6 החדשה השתפרה ב-כ-ל סעיף לעומת היוצאת, מלבד סעיף ההנאה מהנהיגה ועל כך נרחיב בהמשך. אולם, בואו ניזכר לרגע ב-6 היוצאת. מדובר במכונית שבאמת הצליחה לרגש אותנו עינתונאי הרכב, מורעלי הנהיגה. היא הציעה תכונות דינאמיות ששנים רבות לא פגשנו במכונית מסוגה ויותר מכך, תכונות שכלל לא חשבנו שנוכל למצוא במאזדה כלשהי. היא נראתה מצוין, הרגישה טוב וגם תקפה פניות בצורה אכזרית. וגם אם הסעיף האחרון לא ממש מדבר אליכם, הרי שגם אתם לא הצלחתם להתעלם ממנה ומכאן מספרי המכירות.

OK, מספיק לדבר על העבר. בואו נראה מה מחכה לנו ולכם בעתיד.

צפון עד דרום

קפיצת המדרגה שעברה מאזדה בין ה-626 ל-6 הייתה כאמור, מטאורית ולכן ניתן לטעות במבט ראשון כי ה-6 החדשה מעט דומה מדי לקודמתה, אך המצב רחוק מכך מאוד. ראשית, מבחוץ, על אף השקיפות שנובעת מהיותה "מאזדה" (המונית), ה-6 החדשה נראית ממש מצויין לטעמנו. החזית התוקפנית, תפיחות הכנפיים, חלקה האחורי ואפילו קווי המתאר שעוברים לאורך צדי גופה הזכירו לנו לא פעם את ה-RX8 הספורטיבית וזה מעולה.

מכל כיוון שמתבוננים בה, בייחוד כאשר מדובר בצבעים עזים, היא נראית כמכונית ספורטיבית שרק מחכה שיתנו לה ללגום בנזין ולאכול אספלט ורצוי מהסוג ה'לא ישר', ממש כמו קודמתה ואפילו יותר.

גם תא הנוסעים שלה נראה מצויין. החומרים ברובם השתפרו לעומת הדור הקודם, אך פה ושם עדיין אפשר למצוא חומרים קשיחים נעימים פחות. גם המושבים הם סיפור אחר לגמרי. אלו מאפשרים ישיבה גבוהה יותר מבעבר ואלו גם מציעים כוונון והתאמה טובים מאוד. בתחילת הדרך הם מרגישים קשים למדי, קשים בסגנון הגרמני משהו אפילו, אבל לאורך זמן וקילומטרים, וכאלה לא חסרו ביום השקה, לא נרשמו שום תלונות בסעיף זה.

גם המושב האחורי מציע כעת יותר מקום מאחור לשני מבוגרים - לא ברמה של המונדאו המקבילה מבית, אבל עדיין מרווח טוב שמשאיר אותנו מסופקים מאוד.

ב-6 החדשה ויתרו המעצבים על המתגים העגולים, לטוב ולרע והם הוחלפו באחרים 'מקובלים' יותר. מספרם הרב יחסית יצריך מספר שימושים תכופים כדי שהאצבעות ימצאו את דרכן אליהם באופן אינטואטיבי, כאשר רק התפעול על ההגה (לבקרת השיוט ולמערכת השמע) מצריך מתן יותר ריכוז במלאכה, בשל מורכבות הפעלתם.

בסעיף הבטיחות, אפשר למצוא כמעט הכל - 6 כריות אוויר, ABS, בקרת יציבות, עוגני איזופיקס למושבי ילדים וכן משענות ראש אקטיביות עבור מקרים של תאונות מאחור (למניעת צליפת שוט).

את המנוע היא קיבלה מאימא

פרט אחד נותר ללא שינוי ב-6 החדשה והוא המנוע. למרות העליה במשקל (50 ק"ג בקירוב), מאזדה בחרו שלא לשדרג את המנוע הקיים וזה כזכור לכם מציע רק 147 סוסים ב-6,500 סל"ד ו-18.75 קג"מ ב-4,000 סל"ד. אולם, מתיבת ה-4 הילוכים המיושנת הם נפרדו לשלום ובמקומה התקינו אחרת עם 5 הילוכים. אלו במהלך הנסיעה התגלו כארוכים יחסית, מה שלא תמיד מתיישב עם מנוע נמרץ שמשיג את כוחו בסל"ד הגבוה, אולם בשיוט נינוח הדבר תורם מאוד לשקט מופתי בתא בהנוסעים ובעצם בכל מהירות חוקית. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת כ-11 שניות והמהירות המרבית עומדת על 204 קמ"ש, אם זה ממש חשוב לכם.

אם כבר דיברנו על שקט בתא בנוסעים, ניכר כי בדור החדש נעשה מאמץ לבודד טוב יותר את הנוסעים מהמתרחש סביבם. בעוד ה-6 היוצאת הייתה מוחשית מכל הבחינות, זו החדשה עולה עליה בשתי רמות לפחות. רעשי הרוח קיימים רק במהירויות שלא תרצו להגיע אליהן, המנוע נשמע רק כשהוא מורץ גבוה בסל"ד והצמיגים, כל עוד הם מתגלגלים על אספלט סביר פלוס, גם הם שומרים על שקט מופתי.

נוחות במקום התנהגות

התכונה הראשונה והבולטת ביותר של ה-6 היוצאת הייתה חדות מרשימה בנהיגה. אותנו זה הדליק, אבל לא פעם שמענו מכם תלונות על כך שהיפנית הזו מעט עצבנית מדי עבורכם - קשיחה מדי וההגה רגיש מדי. אז מה עשו מאזדה? ויתרו על המחמאות שלנו העיתונאים ובחרו ליצור את המכונית הנכונה יותר עבורכם.

קודם המתלים - אלו נעשו רכים יותר, זה כמובן פגע בחדות הנהיגה וגם בהנאה, אבל כעת אפשר לומר שה-6 היא באמת מכונית נוחה. מהמורות לא מרגשות אותה, שיבושים נבלעים בקלות וגם חוליות הגב מודות על כך. אז מה אם היא קצת פחות מרגשת בכבישים הרריים.

שני הוא ההגה - זה קיבל תגבור חשמלי אשר לקח את נשמתו ואת התקשורת שלו עם הידיים, אבל שמר על החדות וגם הקל מאוד את מלאכת סיבוב ההגה, בייחוד בתמרוני חניה. במהירויות גבוהות, הוא משנה את משקלו לכבד יותר וזה מפחית מאוד את עצבנותו המיותרת בשיוט.

למרות הכל, אפשר להמשיך ולהגזים בנהיגה עמה בזכות האחיזה הגבוהה והבלמים שלא מוכנים לוותר בקלות ולכך לטעמנו לפחות, יש משקל חשוב יותר מעוד כמה גרמים של תחושה בהגה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

ה'בסט-סלר' הבא

אז מה מצאנו בשורה התחתונה? מכונית טובה בהרבה מקודמתה, מכונית שקל יותר לחיות עמה וגם מכונית שנראית מצויין. אנחנו בכל מקרה, אהבנו. 'דלק מוטורס' משיבים לשאלת כמות המכירות ב"הרבה" וקל לנו להאמין להם משום שכעת, מאזדה אינה נמצאת באותו מקום שהייתה בשנת 2002 כשהושקה ה-6 הראשונה. המותג השתרש עמוק בתודעה הציבורית, רואים אותו בכל פינה והלקוחות לא מפסיקים לצבוא את אולמות התצוגה.

היבואן מעריך כי מכירותיה של ה-6 החדשה יתחלקו שווה בשווה בין השוק המוסדי לזה הפרטי והיא צפויה להמשיך ולהוביל את הקבוצה ובפער עצום.

את ה-6 החדשה ניתן יהיה לקבל במספר גרסאות, כאשר הבסיסית שבהיצע, ה-Executive נכנסת אל קבוצת רישוי 4 ומחירה 151,000 שקל. מעליה ניצבת גרסת ה-Luxury שמוסיפה חישוקים קלים (16 אינטש) ומחירה יעמוד על 155,000 שקל. גם בדור זה תוצע גרסת פרימיום וזו תקבל את מנוע ה-2.5 ליטר 170 כ"ס החדש של החברה ומחירה יחל ב-176,000 שקל, אז שמישהו ינסה לעצור אותה.

  • עוד באותו נושא:
  • מאזדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully