וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיוויק בריטניה חוגגת מיליון

ירון אדרי

11.11.2007 / 11:51

מפעל הונדה בבריטניה חוגג את ירידתה של הסיוויק המיליון מפס הייצור. הטייפ R מעולם לא הייתה חגיגית יותר

באמצע שנות ה-90, למד הלקוח הישראלי מושג חדש בתחום מכירות הרכב: סיוויק בריטניה. הכוונה הייתה לאותו דגם למשפחת הונדה אשר יוצר במפעל סווינדון שבממלכה המאוחדת וזכה לשינויים באבזור ובקוסמטיקה (5 דלתות למשל) ולרוב היה גם יקר יותר. לא הרבה מכוניות מהדגם הבריטי הגיעו לישראל, אולם הן חלק ממיליון המכוניות שחוגג המפעל כעת.

מפעל סווינדון הוקם בשנת 1985 ועסק בהתחלה בייצור מנועים עבור היצרן היפני. בשנת 1992 החל המפעל בייצור מכוניות עם פתיחת פס הייצור לאקורד. רק בספטמבר 1994 החל המפעל לייצר את הסיוויק שהדור הראשון שלה נולד ביפן עוד בשנת 1972. בשנה הראשונה ירדו מפס הייצור רק 6,652 מכוניות מדגם זה שהחל לתפוס תאוצה ולגדול באופן עקבי. 4 שנים מאוחר יותר, חתם המפעל על הסיוויק הרבע מיליון.

ממוצע של קצת יותר מ-60 אלף מכוניות בשנים הראשונות, לא הספיקו בכדי לעמוד בדרישות השוק שכלל כעת ייצוא לכ-60 מדינות שונות. תפוקת המפעל הועלתה ונפתחו פסי ייצור נוספים בהם יוצרו במקביל גם דגמי האקורד וה-CR-V וכמובן המנועים. בשנת 2001 ייצר המפעל אפילו עבור שוק המקור היפני את הטייפ R הספורטיבית.

22 שנים לאחר פתיחתו, עומד מונה הייצור במפעל סווינדון על יותר מ-3 מיליון מנועים ו-2 מיליון מכוניות, מהן מיליון מדגם הסיוויק. באופן סמלי, הסיוויק המיליון היא גירסת העל של הדגם - טייפ R בצבע אדום מתבקש.

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully