וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטנוע? הצחקתם אותו

אייל פרדר

11.11.2007 / 15:03

ימאהה משיקה את קטנוע ה-TMAX החדש: גדול יותר, יציב יותר ויקר יותר שמשנה את תפישת כלי זול וקטן

רבים זוכרים את הקטנוע ככלי תחבורה זול וקטן, לרוב מעשן, המאפשר להגיע מנקודה אחת לשנייה. אלא שענף הקטנועים מתפתח משנה לשנה והתחרות על לב הקונה היא עזה.

חברת ימאהה היפאנית הציגה ב-2001 את ה-TMAX, קטנוע בעל מנוע דו-צילינדרי בנפח 500 סמ"ק עם שלדה כמו של אופנוע אמיתי. בכך סללה החברה את הדרך להתפתחות זן חדש של קטנועים. במשך השנים קמו מתחרים רבים וה-TMAX נותר ללא שינויים משמעותיים לאורך השנים.

ימאהה הציגה לשנת 2008 TMAX חדש, ולא בכדי הופכת התחרות קשה מתמיד. כיום, לכל יצרנית קטנועים המכבדת את עצמה יש קטנוע גדול נפח, וגם את מעמדו של ה-TMAX כקטנוע ספורטיבי כבר חומדות חברות אחרות.

אלא שאפילו באתר החברה לא טוענים לרבולוציה כי אם לאבולוציה - העיצוב נשאר דומה מאוד למקור, למרות מתיחת הפנים המשמעותית והעובדה שאורכו הכולל של הקטנוע התקצר לצד התארכות בסיס הגלגלים.

עם זאת, שינויים רבים נרשמו בתחום המכלולים: נפחו של מיכל הדלק גדל בליטר וגם המושב ומגן הרוח שונו. חשוב מכך, הוגדל קוטרו של הגלגל הקדמי ל-15 אינטש, וגם עובי הבולם מלפנים גדל לצורך שיפור היציבות. זאת בנוסף לשלדה חדשה המאפשרת קיזוז של כ-5 ק"ג ממשקלו הכולל של הקטנוע.

המנוע מספק כ-43.5 כ"ס ומשקלו הכולל של הקטנוע הוא 203 ק"ג. המחיר בארץ, למי שעדיין חושב על קטנוע ככלי זול וקטן: 68,985 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully