וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית השנה של וואלה! רכב - המיניוואנים

ירון אדרי

12.11.2007 / 9:40

לפעמים, כשאתם מרגישים שהכל צפוף, אתם מייחלים להחליף את הפרייבט במיניוואן. זה הזמן להחליט באיזה הייתם בוחרים

פעם, כשהיינו רוצים לנסוע לארוחות שישי אצל הדודים וביום למחרת לפיקניק עם החברים, היינו ממלאים את הבגאז', ואת מה שלא נכנס היינו קושרים על הגגון. לפעמים, גם היינו צריכים לשים את החפצים שנותרו על הבירכיים, כשגם ככה המושב האחורי בפרייבט של אבא איכלס בקושי אותי ואת אחיי הקטנים. היום הכל אחרת וגם הפרייבטים של היום, שרוחבם מתעלה על זה של אבי, נחשבים לצפופים עבור 3 עוללים. יצרניות הרכב מצאו מהר מאוד את הפיתרון בדמותם של המיניוואנים.

המתמודדות

בכל הקשור לראשוניות נמצאת הסניק של רנו. עם מרחב פנים גדול ושפע תאי איכסון, זכה המיניוואן הקומפקטי, המבוסס על פלטפורמת המגאן, לפופולאריות רבה שהולידה גירסה מוארכת בדמות הגרנד סניק עם תוספת של 2 מקומות. עוד לטובתה עומדת ההצלחה במבחני הריסוק.

ראתה סיטרואן כי טוב קורה למתחרה מבית והחליטה גם היא לנדב את ריצפת הקומפקטית שלה למערכה וכך נולד הפיקאסו. הדור השני, C4 פיקאסו, עלה השנה לישראל ולמרות תיבה רובוטית שאינה אהובה כאן (ישנה אופציה לתיבה אוטומטית רגילה) זוכה להצלחה. הפיקאסו מתהדר בעיצוב חיצוני נאה ובשלל חידושים וגימיקים מבפנים.

אירופאית נוספת מגיעה אלינו מגרמניה. הטוראן מביאה את האיכות הידועה של פולקסווגן מלווה בשימושיות יעילה. פולקסווגן ציידה את הטוראן "שלנו" בפנינה הטכנולוגית הכי עדכנית שלה – מנוע בנפח 1.4 ליטר הנעזר במגדש 'על' ובמגדש טורבו. לטוראן יש גימיק נוסף אשר יודע להחנות אותה לבד.

שתי המועמדות הבאות משותפות לאירופה וליפן. המאזדה 5 והפורד S מקס. הראשונה היא המיניוואן הפופולארי ביותר בישראל, בעיקר תודות לשוק הליסינג. ה-5 מציעה 6 מושבים מלאים אולם אלה מגיעים על חשבון נפח ההטענה. מחליפת ה-5 תוצג בקרוב ונראה שעד שזה יקרה, תתפוס ה-S מקס את מקומה. לשניה, ה-S מקס מנוע חזק, עיצוב מרשים והיא זוכה גם להתנהגות כביש ראויה והכל ארוז תחת תג מחיר תחרותי.

גם ה-FRV של הונדה מתהדרת ב-6 מושבים בגודל מלא ולא ב-5+2 כפי שקורא אצל חלק משאר המועמדות. תכנון פנימי מבריק מסדר את 6 הנוסעים ב-2 שורות, מה שמשאיר מספיק מקום גם למטען. תיבה ידנית הפריעה ל-FRV לתקוע יתד בסגמנט זה בישראל, אולם גירסה אוטומטית שהוצעה השנה הפכה אותה לרלוונטית הרבה יותר.

שתי האחרונות מגיעות מקוריאה ועד היום זכו הן להצלחה לא קטנה בשוק שלנו, בעיקר תודות לתג המחיר שהוצמד להן. הקרניבל של קאיה, למרות שנימכר בכמויות נאות, התאפיין ברמת גימור ובחומרים שנפלו משאר המתחרים אולם המחליפה שנימכרת בישראל מזה מספר חודשים, שיפרה את המכונית כמעט בכל סעיף. הטארג'ט של יונדאי, מי שלימים הפכה לבעלת השליטה בקאיה, מציע 7 מושבים, שימושיות טובה ותמורה מעולה לכסף.

אז מי המיניוואן שלכם? גשו על הסקר והצביעו בעכבר. רק אל תשכחו לחזק את בחירתכם בתגובה ראויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully