וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה היברידית לפורשה

ירון אדרי

14.11.2007 / 15:46

הופעת הבכורה של הקאיין ההיברידית בלוס אנג'לס תלווה בהופעת בכורה של היברידית אחרת בת יותר מ-100 שנה

בתערוכת לוס אנג'לס שתיפתח ב-16 לנובמבר, תציג פורשה לראשונה בארה"ב את גירסתה לעידן הנקי – הקאיין ההיברידית. אך לא גירסה זאת של הקאיין תעמוד במרכז התערוכה אלא מכונית היברידית אחרת, גם היא מבית פרדיננד פורשה, אשר הדהימה את העולם הרבה לפני שיושביו חשבו על טכנולוגיות נקיות.

זה היה בשנת 1900, כאשר הוצגה אחת מחלוצות העידן שלימים יקרא היברידי. ה'לוהנר-פורשה' שהוצגה בתערוכת פאריס הדהימה את הבאים שחזו ביצירתו של המהנדס המוכשר בן ה-24 ששמו יפאר 60 שנים מאוחר יותר את אחת ממכוניות הספורט הנחשקות בעולם. אב הטיפוס שהוצג בתערוכה, עשה שימוש בגנרטור שהניע מנועי חשמל שמוקמו בשני הגלגלים הקדמיים. באותה התערוכה בשנה שלאחר מכן, הוצג הדגם המשופר אליו נוסף מנוע הבעירה והפך את הלוהנר-פורשה להיברידית שהקדימה בכמה עשרות שנים את זמנה.

השאלתה של הלוהנר-פורשה שבימים מין המניין מוצגת במוזיאון הטכנולוגי של אוסטריה, תוציא אותה לראשונה מחוץ לאדמת אירופה. הדבר מתאפשר בעיקר לנוכח רצונה של פורשה להבליט את הקאיין ההיברידית שכן חיסכון וניקיון אינם מעלתה הראשונה. צריכת דלק ממוצעת של קצת יותר מ-11 ק"מ לליטר אמנם מכובדת במכונית מבית פורשה, אולם ברמה הכללית היא עדיין זללנית לא קטנה.

  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully