וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יטעין את מי?

יואב קווה

15.11.2007 / 9:30

אנשי המיזם של אגסי למבקרים: בתוך כמה שנים ינועו בישראל מיליון מכוניות חשמליות; הטעינה תעלה 700 שקל בשנה

אנשי Project Better Place, החברה של שי אגסי ועידן עופר, דוחים את טענותיהם של מומחים לחשמל, שפורסמו שלשום, לפיהן ייצור החשמל לכלי רכב צפוי להיות יקר ומזהם. "אם חשמל היה נוטף חינם מבין העצים אז ניחא", אמר מהנדס הרכב דוד נמרי, "אבל בינתיים אין פטנט כזה. ייצור חשמל פירושו להעתיק את זיהום האוויר מהערים אל תחנות הכוח; ייצור חשמל מאנרגיה סולארית עולה הון תועפות ואינו ריאלי".

אנשי המיזם מציגים את החישוב הבא: מחיר קוט"ש הוא 44 אגורות. בלילה, בזמן שהביקוש לחשמל נמוך, וחברת החשמל מייצרת עודף חשמל, אפשר לקנות את החשמל ב-50% הנחה. מכונית חשמלית צורכת 3,000 קוט"ש בשנה ­ ומכאן שעלות החשמל לשימוש המכונית תסתכם בכ-700 שקל בשנה ­ סכום מקביל לעלות של שני תדלוקים בבנזין כיום.

בנוגע לטענה שהעלו המבקרים, על הזיהום שמייצרות המכוניות החשמליות, אומרים אנשי המיזם כי לא יהיה צורך לייצר חשמל במיוחד עבור טעינת המכוניות ­מכיוון שייעשה שימוש בעודפי החשמל הקיימים. יתרה מכך, אנשי הפרויקט מאמינים כי בזמנים שבהם סובלת חברת חשמל מעודפי ביקוש, ניתן יהיה להזרים את החשמל בכיוון ההפוך ­ מהמכוניות אל רשת החשמל. ההנחה היא שבתוך כמה שנים יהיו בארץ מיליון מכוניות חשמליות (כיום נוסעות בישראל 2 מיליון מכוניות), ובכל רגע נתון יחוברו 10% מהן לרשת החשמל, ויוכלו להזרים אנרגיה בכיוון ההפוך.

יו"ר התאגדות מהנדסי החשמל, אמיל קויפמן, אומר כי הרעיון הזה לא נשמע סביר, "היות שבמצברים לא אגורה מספיק אנרגיה כדי לתרום תרומה משמעותית למשק החשמל בזמן ביקוש שיא". קויפמן העלה לדיון את מיזם המכוניות החשמליות בכנס השנתי של מהנדסי החשמל שנפתח אתמול באילת. "עם זאת", הדגיש קויפמן, "אין לנו ברירה אלא להאמין ולהשקיע בפרויקט הזה. מצב האנרגיה בעולם הוא קטסטרופלי. אם לא נפתח את זה עכשיו, יקדימו אותנו הסינים וההודים, ואנחנו נפסיד הזדמנות להוביל חזון טכנולוגי עולמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully