וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכוניות צ'רי בדרך לישראל?

תומר הדר

15.11.2007 / 10:56

יבואנית מותג ב.מ.וו לישראל וחברת כדורי חתמו על זיכיון יבוא מכוניות צ'רי הסינית לישראל ולבלקן

דן ברנר, יושב ראש קמור ודן חלוץ, מנכ"ל קמור מוטורס, הודיעו היום על חתימת הסכם מסגרת לפיו קבוצת קמור ומשפחת כדורי ייצגו את קונצרן צ'רי הסיני בישראל ובמדינות הבלקן.


על פי עקרונות ההסכם, תוקם חברה חדשה לשיווק מכוניות צ'רי בה יהיו שני הצדדים בעלי מניות בחלקים שווים. קבוצת כדורי, אשר קיבלה את הזיכיון ליבוא מכוניות מתוצרת צ'רי לישראל עוד בשנת 2004, הניחה לפני שנתיים אבן פינה לאולם תצוגה למכוניות צ'רי ברחוב המסגר. עם זאת, תחילת יבוא מכוניות מתוצרת צ'רי התעכבה עד עתה.

קמור, יבואנית ב.מ.וו בישראל, החזיקה עד עתה בזיכיון ליבוא צ'רי למדינות הבלקן. אך לפני שבקבוקי השמפניה ייפתחו ברחוב המסגר יחלוף ככל הנראה זמן רב. יבואני רכב אחרים אשר נמצאים גם הם במגעים עם יצרני רכב סינים ממהרים לצנן את ההתלהבות: "בשוק הישראלי, שפועל על פי חוקים מערביים, נהוג שכאשר יבואן מפרסם שהוא סגר זיכיון עם יצרן רכב או חתם על מסמך הבנות, יבואנים אחרים לא ינסו להתקשר עם החברה", מסביר יבואן רכב אשר חזר באחרונה מסין.

"החברה שסגרה הסכם עם הסינים לכאורה, לא פנויה יותר להצעות. אך הסינים משחקים לפי כללים שונים לחלוטין. יבואני הרכב הישראלים הבינו שאם מישהו מפרסם שהוא סגר חוזה עם חברה מסוימת, עדיין ניתן לסגור איתה חוזה", אמר היבואן.

"לסגירת חוזה הפצה יש משמעות מול יצרן יפאני או מול יצרן אירופי", מסביר יבואן רכב. "הסינים עלולים לקרוא למכונית צ'רי ובמקביל למכור מכונית כמעט זהה, תחת שם אחר, ליבואן אחר".

ואכן, מכשירי תנועה, יבואנית קרייזלר ודודג' הצהירה בחודש שעבר על כוונתה לייבא לישראל מכונית אשר תישא סמל של קרייזלר, אך תיוצר על ידי צ'רי הסינית עבור השוק האמריקאי.

המכשול המשמעותי ביותר אשר ניצב פני יבוא צ'רי לישראל הוא העובדה שמכוניות מתוצרת צ'רי אינן עומדות בתקן זיהום האוויר הנדרש באירופה. בשנת 2009, כאשר תקן הזיהום יורו 5 ייכנס לתוקפו באירופה אף יוחמרו הדרישות.

לשם כך ייאלצו יצרני הרכב הסינים המעוניינים לשווק מכוניות באירופה לרכוש טכנולוגיה מיצרנים יפאנים ואירופים: "המכוניות שייוצאו לאירופה כלל לא יהיו זולות", התריע בכיר בענף בראיון ל-TheMarker. "הטכנולוגיה הנדרשת למניעת זיהום אוויר יקרה והדבר משפיע על עלות המכונית". לדברי הבכיר: "הסינים יעניקו הסכמי בלעדיות אמיתיים ומחייבים רק אחרי שיתחילו לשווק מכוניות באירופה".

עדכונים נוספים נביא בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully