וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמריקניזציה

תומר הדר

18.11.2007 / 9:25

חגיגת מותגים אמריקנית: מכוניות היוקרה והספורט לינקולן מארק S ושברולט קאמרו בדרך לישראל

מסתמן: מותג היוקרה האמריקאי לינקולן ייובא לישראל ביבוא סדיר על ידי דלק מוטורס, יבואנית פורד. מכוניות לינקולן יימכרו בסוכנויות נפרדות כדי ליצור בידול בין המותגים.

בארצות הברית מתחרה לינקולן, שנמצאת בבעלות פורד, בקדילאק שבבעלות ג'נרל מוטורס. בשבוע שעבר עם פתיחת תערוכת הרכב של לוס אנג'לס הודיע אלאן מולאלי, יו"ר קבוצת פורד העולמית, על כוונתו להפוך את לינקולן למותג עולמי - שייוצא מארה"ב לאירופה וליפאן.

הדגם הראשון שייוצא לאירופה הוא לינקולן מארק S, שעיצב פיטר הורנבי, מעצב ממוצא בריטי. מארק S היא מכונית מנהלים ספורטיבית, המצוידת במנוע בעל שש בוכנות המפיק 270 כוחות סוס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שש מהירויות ומערכת הנעה לכל הגלגלים.

מארק פילדס, נשיא פורד ארה"ב, ציין במועד ההשקה כי העיצוב המחודש, בידי מעצב ממוצא אירופי, נועד לקלוע לטעמו של הקהל האירופי והיפני.

מיתוגה המחודש של לינקולן כמכונית עולמית אינו מקרי. בימים אלה מנהל קונצרן פורד מגעים למכירת יגואר שבבעלותו. לכשתימכר יגואר, תישאר פורד ללא מותג פרמיום למכירה באירופה. לינקולן מיועדת למלא את הפער שייווצר.

כאשר יתוספו דגמים נוספים להיצע, יחל שיווקה של לינקולן בישראל. לינקולן תימכר בישראל ככל הנראה כמותג נפרד מפורד ובדומה ללקסוס, תוקם עבורה רשת סוכנויות נפרדת.

בנוסף, UMI יבואנית שברולט, עתידה לייבא לישראל באופן סדיר את הדור החדש של מכונית הספורט שברולט קאמרו. הקאמרו היא מכונית רטרו, שעיצובה מסתמך על זה של דגמי עבר, אך מכלוליה מודרניים. לדברי ירון גורטלר, ראש אגף השיווק ב-UMI, יבוא הקאמרו לישראל יחזק את תדמית המותג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully