וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסכנית מרומניה

ירון אדרי

18.11.2007 / 11:39

הלוגן הרומנית מצטרפת גם היא לשוחרות הסביבה עם גירסת ביודיזל חסכונית, נקייה וניתנת למיחזור

37 ק"מ לליטר. זאת צריכת הדלק הממוצעת שהצליחה להשיג הרנו לוגן הרומנית (למעשה מדובר בדאצ'יה עם סמל רנו – בעלת הבית – בחזיתה) במהלך ה'ביבנדום צ'אלנג' 2007' שנערך בשנגחאי. הלוגן שנמכרת בשווקים מסויימים תחת מותג רנו ובאחרים תחת מותג דאצ'יה, פופולארית בעיקר בקרב המדינות המתפתחות בהן ישנה דרישה למכוניות מודרניות זולות, בדיוק כפי שקורה בשוק הסיני.

תחת השם ECO2 קונספט, עושה הלוגן שימוש בטכנולוגיות נסיוניות אשר אמורות לפתור חלק מבעיות זיהום האוויר בעתיד. המכונית שהגיעה אל התחרות שאורגנה על ידי מישלן, עשתה שימוש במנוע ה-1.5dCi של רנו המפיק 85 כוחות סוס, אליו שודך גיר בעל יחס העברה סופי הארוך ב-8% מהרגיל לטובת שיפור צריכת הדלק. מנוע זה הותאם לשימוש בביודיזל בתקן B30 (תערובת המכילה 30% שמן המופק מירקות) שתוצרי הפליטה שלו מזהמים פחות מדיזל רגיל. שינויים אווירודינמיים להפחתת מקדם החיכוך מ-0.36 ל-0.29 נעשו גם הם. ואכן, במהלך 172.2 הק"מ של התחרות, פלטה הלוגן 71 גק"מ של CO2 וכאמור הסתפקה בליטר אחד לכל 37 ק"מ.

אך לא רק נתוני המנוע הם שעזרו לה להשתתף בתחרות זאת. תנאי קבלה קפדניים חייבו את המשתתפות לעמוד במספר תנאים מקדימים. על המכונית לפלוט פחות מ-140 גק"מ CO2 או להיות מונעת על ידי ביודלק, על 5% מכלל רכיביה להיות ממוחזרים, ובסוף חייה על 95% ממנה להיות ניתנים למיחזור.

הלוגן לא הסתפקה בתואר החסכנות והנקיון ובחלקה השני של התחרות ניסתה להוכיח כי יש לה גם ביצועים לא רעים. מבין 74 המתמודדות, סיימה הלוגן במקום השני בתחרות שכללה מבחני תאוצה, מסלול סלאלום ומבחני רעש.

  • עוד באותו נושא:
  • דאצ'יה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully