וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית השנה של וואלה! רכב – סאלון

ירון אדרי

18.11.2007 / 13:33

בין המשפחתיות הגדולות למכוניות הפאר, נמצא הסגמנט הסאלוני. אז מי מבין המתחרות ראויה לדעתכם לתואר מכונית השנה?

בטווח הביניים שבין המשפחתיות הגדולות מבית יצרניות הפרימיום ובין מכוניות הפאר, נמצא סגמנט מכוניות הסאלון. בישראל, כמו במרבית העולם, נשלט סגמנט זה על ידי היצרניות הגרמניות אשר עושות לשאר היצרניות בעולם חיים לא קלים.

הרצון לשלוט בסגמנט הסאלון מתחיל בגרמניה שם נמצאות אודי (A6), ב.מ.וו (סדרה 5) ומרצדס (E קלאס) בקרב עיקש שרק הולך ומחריף עם השנים. כל אחת מהיצרניות הנ"ל משיקה מדיי שנה עשרות חידושים טכנולוגיים ואחרים, אשר אמורים לקסום בעיניי הלקוח האמיד. לשלל הטכנולוגיות מתווספים גם לא מעט פינוקים אשר אמורים להפוך את שהותו של הלקוח לנעים יותר בין אם הוא ספון במושב האחורי או מאחורי ההגה. ואם הוא כבר נמצא מאחורי ההגה, רצוי מאוד כי לרכב יהיו יכולות דינמיות נאותות ולא לשכוח כי ישנה אפשרות גם לגירסאות ספורט קיצוניות.

מי שמנסה לקרוא תיגר באופן בוטה על התוצרת הגרמנית היא הקרייזלר C300 שעיצובה הבלתי משתמע לשני פנים מסגיר את ארץ מוצאה. לעיצוב הנוכחי מתווספים עוד גנים אמריקניים טיפוסיים כמו מנוע V8, חישוקים גדולי קוטר, תא מטען ענק ונוחות נסיעה בהתאם.

מי שמנסה לקסום לשוק ממנו באה קרייזלר היא טויוטה דרך מותג הפרימיום שלה לקסוס. ה-GS מצטרפת לשאר דגמי קבוצת טויוטה אשר עושים ל-3 הגדולות (GM, פורד וקרייזלר) חיים קשים מאוד. המוניטין של חברת האם עוזר ל-GS גם לנגוס בעוגת המכירות של הגרמניות וזאת לפני שמכניסים למשוואה נתונים כמו איכות, אבזור ונוחות.

הונדה מנסה גם היא להשאיר חותם יוקרתי עם הלג'נד אשר מגיעה גם היא מארה"ב. מכונית הדגל של היצרן מיפן מתהדרת במוניטין ספורטיבי ובמוניטין האיכות ומציגה התנהגות כביש מצויינת מלווה באיכות גבוהה, אבזור עשיר ומערכת הנעה כפולה.

ואיך אפשר בלי אלפא רומיאו, האיטלקייה הקלאסית שכולם אוהבים לאהוב או לשנוא. ה-159 ממשיכה את המורשת של אלפא בכל הקשור לעיצוב אשר עושה אותה שונה מהמתחרות וגם מבפנים קשה לטעות במקור. ה-159 איבדה מעט מהייחוד האלפיסטי האיטלקי שלה עם פזילה לעבר המכוניות הגרמניות. פחות ייחוד, אבל יותר איכות.

ואחרונה חביבה היא אולי המכונית המעניינת ביותר כיום בסגמנט בכל הקשור לחדשנות טכנולוגית ועיצובית, נוחות נסיעה בליגה משלה ובאינסוף גימיקים. המהדרין יכולים לראות ב-C6 אבולוציה מודרנית של ה-CX שהושקה לפני קצת פחות מ-3 עשורים. כמו המכונית הוותיקה, גם ה-C6 מצטיידת במערכת מתלים הידרואקטיב שמנתקת לחלוטין את הסיטרואן מתחלואי הכביש ובמנועים המוכרים מבית קונצרן PSA.

אז מי המכונית שאתם מעדיפים? גרמניה מכובדת, אמריקנית טבעית, אמריקנית ממוצא יפני, איטלקיה מעוצבת או אולי צרפתייה שיקית? הסקר והתגובות מחכים לכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully