וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי מציגה: קבריו קונספט חדשה

ירון אדרי

18.11.2007 / 17:14

בתערוכת לוס-אנג'לס, תציג אודי מכונית קרוסאובר בעלת גג נפתח, מנוע דיזל נקי, הנעה לכל ארבעת הגלגלים ו-8 הילוכים

אין ולו תערוכת רכב אחת שאודי לא מגיעה אליה עם מכונית קונספט חדשה אחת לפחות. גם לתערוכת לוס אנג'לס מביאה היצרנית הקפדנית מכונית חדשה כשהפעם על הפרק ה'קרוס קבריו קווטרו קונספט'.

לפני שנספר משהו על המכונית עצמה, נעבור על ההצהרה המתבקשת. הקונספט עושה שימוש במנוע ה-TDI המוכר בנפח 3.0 ליטר אשר מפיק 240 כוחות סוס ו-51 קג"מ. בגירסתו הנוכחית, מדברים באודי על צריכת דלק ממוצעת של 13.7 ק"מ לליטר. על פליטת CO2 לא מדברים באודי, רק מזכירים כי מערכת הפליטה החדשנית תדאג כי המנוע יעמוד בתקן הזיהום יורו 6 שעתיד להיכנס לתוקף רק ב-2014. רק נזכיר כי כוח המנוע יעבור אל ארבעת הגלגלים דרך מערכת הקוואטרו וגיר אוטומטי 8 הילוכים.

שמה של מכונית הקונספט מרמז על ייעודה ואל תתנו לגג הרך שפתיחתו אורכת 17 שניות בלבד להטעות אתכם. נכון שעם אורך של 462 ס"מ, רוחב של 191 ס"מ ובסיס גלגלים של 281 ס"מ, הקרוס קבריו משתווה במידותיה ל-A4 ול-A5 איתן היא חולקת מספר מכלולים, אך גובה של 163 ס"מ מסגיר מעט את היותה קרוסאובר קומפקטית.

פונקציה מיוחדת במתליה, מאפשר לקונספט לשנות את גובה ובכך להגדיל (או להנמיך) את מרווח הגחון שלה ב-40 מ"מ. הפעולה מתאפשרת תודות ל-4 מנועים חשמליים הממוקמים בבסיס כל מתלה. המערכת יכולה גם להגביה את חלקה האחורי בנפרד, כפי שנעשה כבר ב-Q7, ובכך למנוע את השפעתם של מטענים שנוספו בתא המטען מאחור. אגב, נהיגה מעל למהירות של 80 קמ"ש תביא את גוף המכונית אוטומטית למצבה הנמוך ביותר.

למרות מבנה הקבריולה אשר מחייב בדרך כלל הוספת חיזוקי שלדה התורמים לעלייה במשקל, משקלה של הקרוס קבריו אינו הושפע מכך רבות. תודות לפיתוח טכנולוגיה חדשה, מצליחה אודי לשמור על מבנה קשיח שאינו משפיע כמעט על מישקלה. הגג הרך שנבחר במקום גג קשיח אופנתי, תורם גם הוא משלו. בכדי לשמור על בטיחות הנוסעים, 2 קשתות התהפכות אלקטרוניות יישלפו ברגע שחיישני הגלגול יזהו מצב הקרוב להתהפכות.

בחזית מכונית הקונספט בולט גריל הסינר המוכר של אודי שקיבל חיזוקי כרום אנכיים, כמו שאר מכוניות הקונספט לאחרונה, במחווה למכוניות המירוץ של שנות ה-30. בצידה, בולטים חישוקי ה-21 אינטש עליהם הולבשו צמיגים במידה 265/35.

חידוש קצת יותר מעניין נמצא במערכת הניווט כשלראשונה עושה יצרנית רכב שיתוף פעולה עם גוגל, שכניסתה לעולם זה היה רק עניין של זמן. ממשק Google Earth התלת מימדי יעזור לנהג לנווט כשעל הצג יחליפו תמונות לוויין הניתנות לכיוונון את המפות הדו מימדיות. בעתיד, יאפשר הממשק של גוגל גם לצפות בכבישים בזמן אמת וכך לנסות להימנע מפקקים.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully