וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגלי הצריכה שלנו

19.11.2007 / 14:22

בסקר שערך מכון ברנדמן עבור חברת מימון ישיר, נחשפים כוונות והרגלי רכישת כלי רכב חדשים ומשומשים של הישראלים

תמיד שיערנו כי שוק הרכב הישראלי מתנהל במסורתיות די קבועה והפעם, לאחר קבלת תוצאות הסקר של מכון ברנדמן עבור חברת מימון ישיר, אנו מקבלים גם חיזוק ואישור לתפישה זו. כך למשל, מסקר טלפוני שנערך בקרב 310 גברים ונשים בגילאי 25 עד 65 אשר בבעלותם רכב פרטי כיום עולים הממצאים הבאים:

בשנה החולפת, 22 אחוזים מהנשאלים רכשו רכב, כמחציתם רכשו רכב משומש מאדם פרטי, כשליש רכשו רכב חדש מהיבואן, ו-17 אחוז רכשו רכב מחברת ליסינג או ממגרש. עוד עולה מהסקר כי 41 אחוזים מהנשאלים תכננו לרכוש רכב חדש, אולם לא ממשו זאת בין השאר בגלל בעיות מימון.

בהשוואה לנתוני שנים קודמות, חלה עלייה ניכרת בכמות המשתמשים בהלוואה לרכישת הרכב: מבין אלו שרכשו רכב בשנה באחרונה, 28 אחוז לקחו הלוואה לרכישת הרכב. 75 אחוז עשו שימוש בכסף שהיה בידיהם וחסכונות ו-46 אחוזים מהם מכרו את הרכב הישן למימון הרכב החדש.

גם השנה הבאה עשויה להיות פעילה במיוחד בשוק הרכב: 18 אחוזים מהנשאלים מתכוונים לרכוש רכב בשנה הקרובה כאשר 26 אחוזים מתוכם הם בגילאים 35-44, והם בעלי הכנסה גבוהה מהממוצע במשק. שליש מהנשאלים מתכננים לרכוש רכב חדש מיבואן, בעוד השאר ירכשו רכב משומש מאדם פרטי או מחברות ליסינג והשכרה. הגברים שבקבוצת הנשאלים גילו העדפה לרכוש רכב חדש מהיבואן, בעוד הנשים שבקבוצת הנשאלים גילו העדפה לרכישת רכב משומש, אך בעיקר מגורם פרטי שאינו סוחר או מגרש למכוניות ליסינג משומשות.

ומהיכן יגיע הכסף? אמצעי המימון העיקריים הם הון עצמי וכצפוי, מכירת הרכב הישן. אולם, במפתיע, 57 אחוזים מתכוונים לקחת הלוואה למימון רכישת הרכב חדש. כאן מדובר בעליה דרמטית בהשוואה למשתמשים בהלוואה כיום. האם זה מעיד על ביטחון גובר בכלכלת המדינה? 38 אחוז מתוכם מעדיפים שההלוואה תתפרש על פני שנתיים ורק 11 אחוז מעדיפים הלוואה ל-3 שנים.

מידע הוא כוח וכיום המידע אודות כלי הרכב הוא זמין מתמיד וכך נמצא כי לוחות רכב באינטרנט ובעיתונות הכתובה הם עדיין מקור המידע העיקרי עבור המוכרים והקונים. 46 אחוז מאלה שרכשו רכב בשנה החולפת מצאו את רכבם באמצעות חיפוש בלוחות הרכב באינטרנט ובעיתונות הכתובה. 44 אחוז מהמתכננים לרכוש רכב בשנה הקרובה יעזרו במידע מהעיתונות הכתובה ואילו 39 אחוז יעזרו במידע שבאינטרנט.

חושבים שגברים מבינים יותר מנשים בכל הקשור למכוניות? אז אתם כנראה שצודקים, כי 52 אחוזים מהנשאלים השיבו שהגבר הוא שמקבל את ההחלטות בעניין רכישת הרכב בבית, לעומת 10 אחוז שענו כי האישה היא זו שמקבלת את ההחלטה. למען השיתופיות, 31 מהנשאלים ענו ששני בני הזוג מקבלים את ההחלטה ו-1 אחוז מהנשאלים אמרו שאבא הוא זה שמחליט...

הקיבעון המסורתי שלנו מגיע לכדי ביטוי מובהק כאשר מתחילים לדבר על אמינות הרכב: סדר העדיפויות של הישראלי והישראלית מצביע על האמינות במקום הראשון עם 84 אחוזים מהנשאלים שציינו שאמינותו של המותג היא החשובה ביותר. שני בסדר העדיפות הוא המרחב הפנימי של הרכב עם בחירה של 41 אחוזים. הביצועים מעניינים רק 22 אחוז מהנשאלים, התדמית מגיעה למקום הרביעי עם 17 אחוז, העיצוב לחמישי עם 13 אחוז ובמקום האחרון והמאכזב מאוד נמצאת חוויית הנהיגה ברכב, עם בחירה של רק 12 אחוזים מהנשאלים.

הסעיף האחרון, מיועד ליבואני הרכב והוא מדבר על ההטבות שמעדיף הלקוח בעת רכישת רכב חדש. 31 אחוז מעדיפים לקבל דלק חינם במשך שנה, 28 אחוז מעדיפים הנחה של כ-5 אחוזים מהמחיר הרכב, 23 אחוז מעדיפים הלוואה המאפשרת לשלם עד חצי משווי הרכב בתשלומים ללא ריבית ו-14 אחוזים מעדיפים טיפולים שוטפים חינם לשנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully