וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לתת בגז, תרתי משמע

ירון אדרי

19.11.2007 / 16:47

מכונית הב.מ.וו קונספט של AC שניצר קובעת שיא מהירות, תוך שהיא מגדירה מחדש את המונח ’לתת בגז’

שבירת שיאים תמיד נחשבה לסיבה מצויינת למסיבה. בעולם הרכב כפי שראינו לא אחת, המסיבה אפילו גדולה יותר, בעיקר כשמדובר בשיאים לא קונבנציאונליים. מה זה בדיוק שיא לא קונבנציאונלי? שיא שנקבע על ידי מכונית קצת אחרת, כמו הב.מ.וו סדרה 3 מונעת הגז של סדנת שניצר.

הב.מ.וו GP3.10 קונספט של שניצר נחשפה לראשונה בוואלה! רכב רגע לפני תערוכת פרנקפורט. מהנדסי הסדנה התאימו ל-3 קופה הנוכחית את מנוע ה-V10 של ה-M5, לא לפני שהסבו אותו להנעה בגז. יחד עם תוכנת ניהול מנוע תואמת, עלה הספק המנוע ל-552 כוחות סוס והמומנט ל-55.1 קג"מ. בשניצר העריכו כי תאוצתה של רקטת הגז תעצור את הסטופר על 4.5 שניות בהגעתה ל-100 קמ"ש, וכי 320 קמ"ש תהיה מהירותה המירבית שבין השאר תהיה גם שיא עולם למכונית מונעת גז.

לאימות הנתונים נבחר מסלול נארדו האיטלקי שהיקפו המעגלי בן 13 הק"מ שימש לא אחת לשבירת שיאים. לאחר דחיסת הגז במיכל הייעודי, יצא נהג הניסוי אל המסלול כשמכשיר ה-GPS בודק בדיוק רב את מהירותו. 318.1 קמ"ש מירביים נמדדו לב.מ.וו שהייתה רחוקה רק במעט מהערכות המהנדסים. זה הספיק לה בכדי לזכות בתואר 'מכונית הגז המהירה בעולם'.

זאת לא הפעם הראשונה בה שוברת סדנת AC שניצר שיאים במסלול נארדו. בשנה שעברה הגיעה הסדנה אל המסלול עם ה-Tension, גרסתה המשופרת ל-M6. במהלך הניסוי, נמדדו למכונית הקופה 331.78 קמ"ש אשר הפכו אותה לב.מ.וו המהירה בעולם. וכעת נשאלת השאלה, מה מתכננים לנו בשניצר לשנה הבאה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully