וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם יבוטל שווי השימוש?

צבי זרחיה

20.11.2007 / 9:21

ביטול שווי השימוש לרכב צובר תאוצה: משרד האוצר הודיע אתמול כי הוא בוחן את ביטול הקבוצות מ-2009

המהלך לביטול קבוצות שווי השימוש בכלי רכב לצורכי מס צובר תאוצה. משרד האוצר הודיע אתמול כי הוא בוחן את ביטול הקבוצות מ-2009. את ההודעה מסר לוועדת הכספים בועז סופר, סמנכ"ל בכיר למנהל רשות המסים.

לפי הערכות בכנסת, שיעור המס המוטל על שווי השימוש ברכב צמוד יהיה אחיד לכל המכוניות, וייקבע בהתאם למחירו של כלי הרכב. בדרך זו, היבואנים לא יקבעו את מחיר כלי הרכב בהתאם לקבוצות שווי השימוש שמגדירה רשות המסים. צעד זה צפוי להביא לעלייה במחירי המכוניות לצרכן הפרטי.

כיום כבולים יבואני הרכב למדרגות שווי השימוש. יבואן שרוצה למכור מכונית לחברות הליסינג צריך לתמחר אותה במסגרת גבולות מדרגת השווי שאליה היא משתייכת. לדוגמה, מחירן של המכוניות מאזדה 3 או פיג'ו 307 ברמות אבזור בסיסיות, שנמכרות בעיקר לחברות ליסינג, הוא 114 אלף שקל.

בינואר 2008 יונמכו התקרות של קבוצות שווי השימוש השונות, צעד שיאלץ את יבואני הרכב המעוניינים למכור לחברות הליסינג, להוזיל את מחירי המכוניות לגובה התקרה החדשה. ביטול קבוצות שווי השימוש יסיר מיבואני הרכב את מגבלת התמחור. המפסידים העיקריים יהיו הצרכנים הפרטיים, שייאלצו לשלם יותר בעבור מכונית חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully