וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלות בתנועה לנהגים נכים

20.11.2007 / 10:43

אושר בקריאה ראשונה: רכבי נכים המוגבלים בהליכתם וזקוקים לכיסאות גלגלים יורשו לנסוע בנתיב תחבורה ציבורית

בקרוב, יוכלו נהגים נכים בעלי מוגבלויות בתנועה להשתלב טוב יותר ולנוע בקלות יחסית בתנועה. הצעת החוק החדשה של חבר הכנסת יורם מרציאנו, מאפשרת לרכב נכה נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית. מדובר בבעלי תו נכה בצבע כחול (מוגבלי הליכה הזקוקים לכיסא גלגלים, או נכה הזקוק לרכב כאמצעי תנועה בגלל רגליו הנכות) אשר רשאי יהיה לנסוע בנתיבים ציבוריים במרכזי ערים שלצידם אין נתיב המיועד לתנועת רכב רגיל.

יוזם הצעת החוק, ח"כ יורם מרציאנו מסביר כי מדובר בחוק חשוב לציבור הנכים ומהווה המשך למגמה הקיימת של מתן שוויון הזדמנויות לנכים. זאת משום שבשנים האחרונות אנו עדים לתופעה של סגירת מרכזי ערים לנסיעת רכב פרטי והנגשתם לתחבורה ציבורית בלבד. לציבור הנכים זה מהווה מכה אנושה ונוגד את חוק שוויון זכיות שיון לבעלי מוגבלות.

יו"ר הועדה, ח"כ גלעד ארדן מציין כי גם בקרב 82,000 בעלי תו נכה ירוק ישנם נכים עם בעיית הליכה ונגישות. אולם, חוק זה לא מתקן את הבעיה של כלל הנכים, הפתרון הרחב צריך להינתן ברפורמה של משרד התחבורה שתסדיר את תווי החנייה והוא מאמין כי חוק זה יאיץ את הרפורמה כדי שגם אנשים אלו יזכו להקלה בנגישות.

בדיון עלתה הצעת פשרה ע"י יו"ר הועדה, ח"כ ארדן על פיה לבעלי כל סוגי תג נכה תותר נסיעה בנתיבים ציבוריים לצדם אין חלופה של נתיב תחבורה רגיל ואילו לבעלי תו נכה כחול תותר נסיעה בכל נתיב ציבורי.

התנגדות מסויימת לתוכנית נרשמה מפי נציגי אגד ודן. אלו הודיעו כי הם תומכים בהצעה לאפשר לבעלי תו נכה כחול לנסוע בנתיב הציבורי, וציינו כי הרחבת האישור לכ-82,000 בעלי התווים בכלל תגרום לחסימה של הנתיבים לתחבורה ציבורית. לעומת זאת, אישור ל-5,000 בעלי תו כחול מהווה איזון בין הצורך הציבורי לעידוד תחבור הציבורית לבין צרכי הנכים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully