וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קודם תעלי על באמפ

21.11.2007 / 11:24

הקפארו T1 שברה את שיא מסלול TOPGEAR, אך הוסרה מהרשימה בגלל שלא עלתה על פס האטה

בחודש מרץ השנה, נחשפה בתערוכת אוסטרליה אחת ממכוניות הכביש הכי קרובות לפורמולה 1 שכסף יכול לקנות - הקפארו T1. מדובר במכונית מאוד לא שגרתית שעשויה כולה מסיבי פחמן, משקלה נמוך מאוד והיא מצוידת במנוע עצמתי שמביא אותה ליחס הספק משקל של 1,000 כ"ס לטון. נתון זה מאפשר לרקטה היבשתית הזו להגיע למהירות מרבית של 320 קמ"ש, לא לפני שהגיעה ל-100 קמ"ש תוך 2.5 שניות בלבד. הנתון המעניין יותר הוא שהקפארו מסוגלת להגיע לעמידה מוחלטת מ-160 קמ"ש תוך 3 שניות בלבד (בבלימה כמובן).

אחרי שתיבלנו את האווירה, נספר לכם כי הקפארו הגיעה אל ידידנו מטופגיר - קלארקסון, האמפסטר וקפטן סלואו וכמובן הסטיג, כדי להוכיח שמרוקו של ה-DNA שלה מגיע ממסלול המירוצים. מחזיקת התואר - המכונית המהירה על מסלול TOPGEAR היא כמובן ה-CCX של קוניגסג (ועוד משופרת) ובזמן של 1:17.6.

אחרי מספר הקפות היכרות, עלה הסטיג על המסלול ושעט לתדהמת כולם עם הקפארו עד שקבע זמן מהיר ב-7 שניות מלאות מהקוניגסג השיאנית - 1:10.6. זמן פשוט מדהים. ג'רמי קלארקסון אף ציין אחרי המבחן לקפארו כי לא ניתן לעצור מהר יותר ממנה, גם אם מתנגשים בעץ.

אולם, שניות ספורות לאחר ששמה של הקפארו הודבק בראש טבלת המכוניות, היא הוסרה משם בטענה שכללי התוכנית קובעים כי רק מכוניות שמסוגלות לחלוף על באמפ (פס האטה) זכאיות להשתתף בתחרות ולכן היא הוסרה מהטבלה.

אנשי קפארו זעמו מעט משום שלטענתם, אל התוכנית נמסרה מכונית שזה עתה ירדה מפס הייצור והיא עדיין אינה המכונית המוגמרת. בזו שתימכר אל הקהל הרחב, תותקן מערכת אוטומטית להגבהת המתלים בהתאם לדרישת הנהג או לאופי הדרך והיא מסוגלת ליצור מרווח של 9 ס"מ מהקרקע - מכאן שהיא תוכל לחלוף על כל באמפ שיציבו מולה. אנשי טופגיר לא קיבלו את ההסבר, ולכן התוצאה נותרה בעינה - מעולה, אבל רק כמעט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully