וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבות תערוכת LA

תומר הדר

21.11.2007 / 12:52

המכוניות ההיברידיות כבשו את תערוכת הרכב בלוס אנג'לס - אבל האם מדובר בשינוי אמיתי?

ביום שישי שעבר נפתחו לציבור שערי מרכז הכנסים של לוס אנג'לס, הממוקם ברחוב פיגרואה מספר 1,201. האירוע: תערוכת הרכב ה-100 של לוס אנג'לס. מאז התערוכה הראשונה ב-1907, נערכה תערוכת הרכב של לוס אנג'לס באופן מסורתי בינואר, אך החל מ-2006 הוחלט שהתערוכה תוזז לחודש נובמבר, מכיוון שגם תערוכת הרכב של דטרויט, שנחשבת לתערוכה החשובה ביותר עבור שוק הרכב האמריקאי מתקיימת בחודש זה.

התערוכה תיסגר ב-25 בנובמבר. מטבע הדברים, תערוכת הרכב של לוס אנג'לס נוגעת בעיקר לשוק הרכב האמריקאי. לכן, רוב המכוניות אשר מוצגות בה רלוונטיות פחות לשוק האירופי. יצרניות רכב אירופיות שמעוניינות בכל זאת לחשוף את מכוניותיהן בבכורה בתערוכה אמריקאית מעדיפות להמתין כחודש ולהציג את דגמיהן בתערוכת הרכב של דטרויט.

למרות זאת, השנה יוצגו בתערוכה כמה דגמים חשובים אשר ייובאו בעתיד לישראל. חלקם, כמו לינקולן מארק S, מסמלים שינוי אסטרטגיה עבור היצרן ורצון לצאת אל השוק האירופי.

כמה יצרני רכב אמריקאים, דודג' ושברולט למשל, מנצלים את העובדה שהתערוכה מתקיימת בלוס אנג'לס להצגת דגמים היברידיים. זאת מכיוון שתקנות הזיהום של קליפורניה נחשבות למחמירות במיוחד יחסית למדינות אחרות בארה"ב. ואולם בניגוד ליצרני הרכב אירופיים כמו פולקסווגן, אשר מציגים טכנולוגיות המאפשרות פליטת מזהמים אפסית, יצרני הרכב האמריקאים מסתפקים לרוב בהוספת מנגנון הנעה חשמלי למנועי שמונה הבוכנות הקיימים.

בסך הכול מוצגים בתערוכה 12 דגמי מכוניות חדשים בבכורה עולמית, 26 דגמי מכוניות בבכורה אמריקאית ו-12 דגמי קונצפט. בנוסף ליצרני הרכב, אשר יציגו דגמי מכוניות חדשים ומכוניות קונצפט, ישתתפו בתערוכה מאות מציגים המתמחים בשיפורי ביצועים ואביזרים. קליפורניה נחשבת למובילה בתחום זה בארה"ב ובעולם.

ניסאן מוראנו - "מושפע מאמנות"

הדור השני של ניסאן מוראנו, אשר הוצג השבוע בתערוכת הרכב של לוס אנג'לס מבוסס על פלטפורמה של ניסאן אלטימה, אשר אינה משווקת כיום בישראל. עיקר השינוי בין המוראנו היוצאת למוראנו הנוכחית מתבטא בעיצוב החיצוני, שבניסאן מגדירים אותו כ"מושפע מאומנות מודרנית" ובעיצוב מחודש של תא הנוסעים.

בעוד שתא הנוסעים של מוראנו היוצאת זכה לביקורת על היותו פשוט וספרטני, תא הנוסעים של מוראנו החדש זכה לעיצוב מחודש מהודר יותר - תוך שימוש בחומרים איכותיים יותר. בדומה לדור היוצא, גם המוראנו החדשה מצוידה במנוע בעל שש בוכנות, בנפח 3.5 ליטרים, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. שיווקה בישראל יחל באמצע 2009.

לינקולן מארק S - ראש חץ לכיבוש העולם

לינקולן מארק S היא מכונית חשובה במיוחד עבור חטיבת מכוניות היוקרה של פורד. הסיבה לחשיבותו הרבה של דגם זה היא ייעודו - ראש חץ של משפחת דגמים חדשים אשר תהפוך את לינקולן ליצרן עולמי שמכוניות מתוצרתו ישווקו בכל רחבי העולם. כיום משווקת לינקולן בעיקר בארה"ב.

הסיבה לתוכנית הזו היא כוונתה של פורד העולמית למכור את יגואר. לכשתימכר יגואר תישאר פורד ללא מותג יוקרה שמיועד לשווקים של אירופה ויפאן. בעת פתיחת התערוכה הצהיר אלאן מולאלי, יו"ר פורד העולמית, על כוונתו להפוך את לינקולן למותג עולמי שימכר מחוץ לארה"ב. מארק פילדס, נשיא פורד ארה"ב הוסיף כי מארק S היא דגם ייעודי לשיווק ביפן ובאירופה.

מארק S מצוידת במנוע בעל שש בוכנות בנפח 3.7 ליטרים המפיק 270 כוחות סוס. מנוע זה משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שש מהירויות ומערכת הנעה לכל הגללים. בעתיד אף תוצג גרסה ספורטיווית בעלת מגדש טורבו. לפי בכירים בדלק מוטורס, יבואנית פורד, יחל ייבוא לינקולן לישראל לכשיתווספו דגמים נוספים המיועדים לשיווק באירופה.

שברולט סילברדו הייבריד - עדיין זללן

שברולט סילברדו, הטנדר הענק של ג'נרל מוטורס, שדגמי 2008 שלו הושקו בישראל בשבוע שעבר, זכה גם לגרסה היברידית. לפי ג'נרל מוטורס, צריכת הדלק של סילברדו ההיברידי נמוכה בכ-40% בנסיעה עירונית - וצריכת הדלק הממוצעת השתפרה בכ-25%. בניגוד לסילברדו, שמשווק בישראל עם מנוע טורבו דיזל, סילווראדו ההיברידי מצויד, לצד המנוע החשמלי, במנוע בנזין בעל שמונה בוכנות בנפח 6.0 ליטרים.

בג'נרל מוטורס מודעים היטב לעובדה שרוכשי הטנדר הגדולים בארה"ב, מוטרדים יותר מהיעדרו של מנוע בנזין בעל שמונה בוכנות מאשר מאיכות הסביבה. מערכת ההנעה ההיברידית של סילווראדו מאפשרת נסיעה במהירויות נמוכות בכוח המנוע החשמלי בלבד.

על אף שסילברדו ההיברידי אמור להיות חסכוני יותר מאחיו, שאינם מצוידים במנוע עזר חשמלי, בג'נרל מוטורס כנראה מבינים שעדיין מדובר ברכב זללן במיוחד. לשם כך מצויד סילבראדו ההיברידי במיכל דלק בנפח 98 ליטרים. שיווקו של סילברדו ההיברידי בארה"ב יחל בשלהי 2008.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טויוטה סקויה - ירוק ביחס לעבר

טויוטה, החברה שתכננה ומייצרת את פריוס, המכונית ההיברידית הנמכרת ביותר בעולם, מציגה בתערוכה בלוס אנג'לס, עיר הסובלת משיעור גבוה במיוחד של ערפיח, את סקויה החדש. סקויה, אגב, הוא עץ ממשפחת הברושים המצוי בעיקר בפארקים לאומיים בקליפורניה, אך הסקויה ששמו נגזר מהטבע אינו מכונית היברידית ידידותית לסביבה כמו פריוס, אלא רכב מכונית כביש-שטח גדול המונעת במנוע בנזין בעל שמונה בוכנות בנפח 5.7 ליטרים, המפיק 381 כוחות סוס.

בארה"ב, כך נראה, יש דרישה חזקה לרכבי כביש-שטח גדולים לא פחות מלהיברידיות - וטויוטה, למרות האג'נדה הירוקה, שמחה לספק את הביקוש. בטויוטה מצניעים את העובדה שמדובר ברכב כביש-שטח ענק, מהזן שאינו ידידותי במיוחד לסביבה ומדגישים שבניגוד לסקויה הקודם, שהוצג ב-2000 כאשר מחירי הדלק היו נמוכים וכך גם המודעות לענייני איכות הסביבה, סקויה מודל 2008 הוא רכב כביש-שטח ירוק. כלומר ירוק ביחס לדגם היוצא.

לדברי אנשי טויוטה, המנוע החדש של סקויה מזהם הרבה פחות מזה של הסקויה הקודם. בזכות שימוש בטכנולוגיית תזמון שסתומים משתנה. בפרסומיה הרשמיים של טויוטה גם נמנעים מלציין את אורכו של סקויה החדש ומסתפקים בטענה ש"מימדיו החיצוניים של סקויה תחרותיים למדי ביחס למתחריו הישירים". המתחרים הישירים הם, אגב, רכבי כביש שטח ענקיים אחרים כמו שברולט טאהו. אורכו של סקויה הקודם הוא 518 סנטימטרים. פריוס תופסת פחות מקום בכביש - אורכה הוא 444 סנטימטרים. העובדה שבטויוטה מסרבים לציין את הממדים של הדגם החדש, אומרת דרשני. גרסה היברידית אין לסקויה בשלב זה.

אודי קרוס קבריולה קוואטרו קונספט - לשטח קשה

קרוס קבריולה קוואטרו קונספט יוצרת למעשה סגמנט חדש - מכונית קבריולה המיועדת לארבעה נוסעים, בעלת יכולות של רכב כביש שטח. קרוס קבריולה קוואטרו קונספט מצוידת במנוע טורבו דיזל בעל שש בוכנות בנפח 3.0 ליטרים המפיק 240 כוחות סוס. צריכת הדלק של המנוע החדש היא 13.6 קילומטרים לליטר סולר. המנוע הזה עומד בתקן הפליטה יורו 6, אשר יכנס לתוקף ב-2014. בנוסף, קרוס קביולה קוואטרו מצוידת במערכת חשמלית המסוגלת להגביה את המרכב לצורך נסיעה בשטח קשה עבירות.

פולקסווגן ספייס אפ בלו - תא דלק וקולט סולארי

פולקסווגן ספייס אפ בלו היא מכונית קונצפט המבוססת על דגם פולקסווגן ספייס אפ שהוצג בתערוכת טוקיו שהתקיימה בחודש שעבר. ספייס אפ מונעת באמצעות טכנולוגיית תא דלק, כלומר באמצעות תהליך כימי אשר מייצר חשמל להנעת המכונית. בנוסף לתא הדלק, ספייס אפ בלו מצוידת ב 12 סוללות ברזל-ליתיום המאפשרות טווח נסיעה של כ 100 קילומטרים ובקולט סולארי אשר טוען את הסוללות במקביל לתא הדלק.

קרייזלר אספן ודודג’ דוראנגו הייבריד - כמו שאמריקאים אוהבים

קרייזלר אספן הוא רכב כביש שטח גדול המתחרה, בין השאר, גם בטויוטה סקויה. דודג' דוראנגו היא מכונית אחות לקרייזלר אספן. דוראנגו היא למעשה קרייזלר אספן אשר עברה שינויים קוסמטיים קלים. מבין השתיים, אספן ממוצבת גבוה יותר.

הבשורה, מבחינת קרייזלר היא שאספן הייבריד ודוראנגו הייבריד הן המכוניות הראשונות שקונצרן קרייזלר מצייד במערכת הנעה היברידית. לפי נתוני קרייזלר, צריכת הדלק הכוללת של שני הדגמים יורדת בכ-25% בזכות המערכת.

ואולם למערכת לא משודך מנוע בנזין צנוע נפח בעל ארבע בוכנות. גם לא מנוע בנזין לא כל כך צנוע נפח בעל שש בוכנות. אפילו לא מנוע דיזל. למנוע החשמלי בחרה קרייזלר לשדרך מנוע בעל שמונה בוכנות בנפח 5.7 ליטרים, כמו שרוכשי רכבי כביש שטח אמריקאים אוהבים. קרייזלר, אגב, משווקת את דוראנגו ואספן ה"רגילות" גם עם מנוע "צנוע" בעל שש בוכנות בנפח 3.7 ליטרים. כמובן שבהתאם לנהוג בקטגוריה, אורכן של שתי המכוניות הוא 510 סנטימטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully