וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך מוארת לפניכם

22.11.2007 / 9:09

עיני חתול חדשים לכביש נעזרים בקולטנים סולאריים כדי לזרוח בשעות החשכה ולהאיר את הדרך למרחקים

כולכם וודאי מכירים את עיני החתול בכביש - אותם סממנים השקועים באספלט אשר מחזירים את אור פנסי הרכב בלילה ומראים לנו את המשך הדרך. אביזרים אלו מאשפרים ראות קדימה למרחק של 90 מטרים והם יספקו לנהג התראה על המשך תוואי הדרך בזמן של 3.2 שניות בעת נסיעה במהירות של 100 קמ"ש.

חשיבותם של עיני חתול אלה היא עליונה בכל הקשור לנסיעה בלילה ולכן, חברת אסטוסיה הבריטית השקיעה משאבים רבים בפיתוח הדור הבא של עיני החתול. אלו, בניגוד לפאסיביים הקיימים היום, אשר מחזירים את אור הרכב, מצויידים בקולטנים סולאריים ואלו טוענים את הסוללות שבתוכם, כך שבשעות החשכה (הפעלה אוטומטית) עיני חתול אלה מפיצים אור עצמאי בעזרת נורות 'לד'. פעולה זו גורמת לכך ששדה הראיה של הנהג צומח פי 10! מ-90 מטרים לכדי 900 מטרים לפנים וזמן התגובה צומח בהתאמה למעל ל-30 שניות.

עיני חתול אלה התקבלו בהתלהבות בבריטניה, לאחר שנעשה ניסיון במספר כבישים - התוצאות הדהימו את כולם - בזכות עיני חתול אלה, נרשמה ירידה של 70 אחוזים בתאונות בשעות החשכה, משמע הצלה של כ-8 נפשות מדי יום. כעת, מודיע משרד התחבורה הבריטי כי עיני חתול אלה יכנסו בהדרגה אל מרבית כבישי בריטניה.

יתרונם של עיני חתול אלה ברור גם מבחינת אורח החיים והמחיר. אורך חייהם של עיני החתול הפאסיביים עומד על כשנה אחת, ואילו עיני החתול החדשים חיים בממוצע בין 8 ל-10 שנין ללא כל תחזוקה. הם גם בטיחותיים יותר עבור רוכבי כלים דו-גלגליים ומחירם זהה לחלוטין לעיני החתול המוכרים.

הנה עוד מוצר שאנו נשמח לשמוע שמשרד התחבורה ומע"צ יחליטו לאמץ ולהביא גם אלינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully