וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ISDE 2007: סיכום המרוץ

טל זהר - פולגז, צ'ילה

22.11.2007 / 15:38

מירוץ האופנועים ה'סיקס-דייז' מגיע לסיומו באירוע מוטוקרוס ראוותני. טל זהר מסכם את השבוע המפרך

עם סיומו של היום החמישי במרוץ הסיקס דייז לשנת 2007, נשמו רוב הרוכבים לרווחה. בתכלס, עבור רובם הסתיים המרוץ, שכן יומו השישי כולל מרוץ מוטוקרוס קצר ותו לאו.

אבל, בחיים יש הרבה הפתעות כידוע. לאורך כל השבוע התנוסס על לוח המודעות במזכירות המרוץ וגם בחדר התקשורת דף עם זמני מרוץ המוטוקרוס. על פי דף זה, הזינוק למרוץ חל בשעה 10:00 ביום שבת (ולמעשה, גם עתה זה הוא הזמן המעודכן באתר הרשמי). לקראת השעה 08:51 הגיעה הקבוצה הישראלית למתחם האירוע, רק כדי לגלות כי לוח הזמנים הוקדם בשעה וכי יורם, הרוכב הישראלי, מזנק במקצה הראשון!

9 דקות מטורפות

באותן 9 דקות גורליות שעברו על יורם ושאר הקבוצה, הגיע קצב דפיקות הלב לשיאים חדשים. יורם התלבש בזריזות, צמצם את המרחק לפיטס (כ-700 מטר) בריצה, עם מגפי רכיבה, נכנס לפארק פרמה, הוציא את האופנוע, התקין עליו טרנספונדר (חיישן עבור מערכת מדידת הזמנים) והצליח להגיע לקו הזינוק 30 שניות לפני היציאה להקפת ההכרות. אנחת רווחה השתחררה מפי כולנו.


עתה, היה על יורם לעלות למסלול ללא כל חימום ולרכב 20 דקות במסלול המוטוקרוס. שלט 15 השניות עולה, ואחריו שלט 5 השניות, ואז השערים נופלים. יורם מזנק מצוין ומשתלב בחבורת החוד בפניה הראשונה! בהמשך, ידיו של יורם, שלא עברו כל חימום לפני המרוץ, החלו לרעוד ולהתקשות. יורם הוריד את הקצב וסיים את המרוץ בתום 20 הדקות.

בדיעבד, נגלה כי תוצאות המרוץ לחברי קטגוריית ה-Club בה התחרה יורם נקבעו כבר בסיום היום החמישי, ללא קשר לתוצאות מרוץ המוטוקרוס שנערך ביום השישי. יורם לביא, רוכב הקבוצה הישראלית, הגיע במקום ה-65 מתוך 73 רוכבים שסיימו את המרוץ בקטגוריה C1. על הישגו זה, קיבל יורם את מדליית הארד!

מספרים, תוצאות ושאר סטטיסטיקות

מרוץ הסיקס דייז של 2007 מספק לא מעט עובדות מעניינות מהן ניתן להבין את גודל הארוע וההפקה. את המרוץ החלו 509 רוכבים שהגיעו משלושים מדינות מכל רחבי הגלובוס. עד סיום היום הראשון לא פחות מ-59 רוכבים יפרשו! במהלך היום השני יפרשו 34 רוכבים נוספים ועד סיום היום הרביעי הרשימה תגדל ל-150 פורשים.

במהלך המרוץ חלה רעידת אדמה בעוצמה של 7.7 בסולם ריכטר, שמרכזה היה כ-890 ק"מ צפונית ללה-סרנה. נתון זה לא מנע מיותר מ-5,000 צופים להגיע לספיישל סטייג שנערך ב-VICUÑA. הלוואי עלינו, לא? הפורש הכי מפורסם מהתחרות היה יואה סאלמינן, אלוף העולם במשך 7 שנים, שקיבל עזרה בדחיפת אופנועו מהקהל ונפסל בעקבות כך. על הביטחון והכוונת התנועה הופקדה יחידת משטרה בת 160 שוטרים צ'יליאנים. שוטרים אלו ליוו אותנו בכל מהלך ימי התחרות על אופנועי שטח, טנדרים וניידות תנועה רגילות.

שלוש הקטגוריות אליהם, מטבע הדברים, היו נשואות רוב העיניים היו ה-E1, E2 וה-E3 Matilla Jari. הפינלנדי (1) ניצח את קטגוריה E1 כשהוא רוכב על ק.ט.מ 250 סמ"ק. בקטגוריית E2 היה זה Aubert Johnny הצרפתי (72) שהגיע במקום הראשון על ימאהה 450 סמ"ק. Caselli Kurt האמריקאי (150) הנו מנצח קטגוריית E3 על ק.ט.מ 300 סמ"ק.

אז מה הלאה?

את סיפורו המלא של יורם, מנקודת המבט שלו, תזכו לקרוא בקרוב בראיון מסכם שיערך עימו. מבחינתו, חלום נוסף הוגשם ועתה הוא תר אחר האתגר הבא.

יוני לוי לעומתו, שנאלץ לפרוש במהלך היום השלישי למרוץ, יאלץ לחכות לסיקס דייז של 2008 שיתקיים ביוון. עד אז הוא יצבור כוחות בדרום אמריקה, שם נשאר למספר שבועות לטיול עם חבריו. בהמשך השנה יחלו ההכנות לקראת הפעם הבאה.

הקבוצה הישראלית רוצה להודות לכל נותני החסות, שבלעדיהם היציאה לתחרות לא היתה אפשרית:
ממס"י, סלקום, דנלופ, פול גז, עופר אבניר, אבזריון, תנועה מערכות מיחשוב וניווט, סאב – עיצוב וצבע, סיסמטריק בע"מ, סימפלקס אינטראקטיב, שמחוני מקסיקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully