וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסולת מכוניות עד מעל לראש

27.11.2007 / 9:28

מחקר חדש קובע כי ב-25 השנים הקרובות ייוצרו יותר מכוניות מאשר בכל היסטורית עולם הרכב. ומה עם הפסולת?

מהיום ועד שנת 2030 לערך, ייוצרו יותר כל רכב מאשר יוצרו מאז הולדת המכונית הראשונה ועד היום, ואלו עלולות ליצור משבר אקולוגי חמור, כך עולה ממחקר חדש שמפרסמת אוניברסיטת אוקספורד בבריטניה.

אולם, בניגוד למה שניתן לשער, לא מדובר בזיהום אוויר כתוצאה משריפת דלקים, או אפילו על העומסים בכבישים, אלא לדברי החוקר, פרופסור אלן הצ'ינסון, העולם שלנו הולך לטבוע ב-3.65 מיליארד טונות של פסולת רכב. הוא אפילו מוסיף וממחיש כי בכמות פסולת זו ניתן למלא את איצטדיון וומבלי המפורסם יותר מ-1,000 פעמים.

נשמע המון? בהחלט וזה עוד בהתחשב בעובדה שאת מרבית כלי הרכב הנעים על כבישי העולם היום ניתן לפרק ולמחזר עד שיעור של 75 אחוזים, כאשר ה-25 הנותרים הם החומרים הפלסטיים, זכוכית, גומי, בדים וכו'. בשנת 2015 יכנס חוק חדש לתוקף והוא קובע כי כל רכב שייוצר חייב לאפשר מחזור של 95 אחוזים מרכיביו.

הסיבה למספרים הגבוהים קשור לגורמים הבאים: אוכלוסיית העולם גדלה מאוד ותמשיך לגדול, יותר אנשים יכולים להרשות לעצמם לרכוש מכוניות וכמובן, הביקוש החדש וההיסטרי לכלי רכב במדינות המזרח ובעיקר סין המתפתחת.

המחקר גם מראה כי מספר כלי הרכב הנעים על כבישי העולם יגדל ב-65 אחוזים ויגיע לכדי 1.48 מיליארד ב-2030, כאשר כל רכב בודד יגרום לכ-1.85 טון פסולת במשך חייו.

המחקר החדש שב ומזכיר לנו כי חייבת להתרחש תפנית בפיתוח כלי הרכב החדשים. פרופסור אלן קורא לפיתוח טכנולוגיות ייצור חדשות, לשימוש בחומרים הניתנים למחזור והנדסה מתקדמת יותר, אשר יאפשרו את פירוק הרכב לרכיביו הבסיסים ביותר כדי למנוע את הנזק האיקולוגי העצום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully