וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ ארדן ממשיך להרגיז את רוכבי האופניים

27.11.2007 / 14:27

ארדן מעודד את פקקי התנועה וזיהום האוויר במקום את תחבורת האופניים הנקיה והזולה והתחבורה הציבורית

מזה זמן רב מרגישים רוכבי האופניים והעמותות המייצגות אותם מקופחים בצורה קשה. נתיבי רכיבת אופניים אינם מצויים בשפע, אין תשתית יעודית ולאחרונה גם חוק חבישת הקסדה עורר את מורת רוחם של הרוכבים. כעת, זועמים הרוכבים בעקבות הגשת הצעת חוק נוספת מצדו של חבר הכנסת גלעד ארדן, יוזם חוק הקסדה - הצעת חוק זו מבקשת להפנות את ההכנסות לקופת העיריות מדוחות החניה, לטובת יצירת מקומות חניה נוספים.

נהגי המכוניות שבניכם המתגוררים בערים או המגיעים אליהן לצורך עבודה וודאי ישמחו מהצעה זו, אך לא כך בקרב רוכבי האופניים.

מעמותת "ישראל בשביל האופניים" נמסר כי "הצעת החוק זו וחוק הקסדה, שגם אותו יזם ח"כ ארדן, לא עולים בקנה אחד עם הצעת החוק שלו בנושא עידוד תחבורת אופניים ובוודאי שלא עם הצהרות הליכוד כי הפך לירוק. בפועל, הליכוד פועל נגד רוכבי האופניים ונגד שיפור איכות החיים והסביבה בערים. הליכוד לא הפנים שתחבורת אופניים היא זולה, נקיה ובריאה יותר, ולכן מהווה אינטרס של המדינה לעידודה ולא להכחדתה".

עוד הם מוסיפים ואומרים שלאחרונה נודע עוד כי אוניברסיטת תל אביב ביטלה את פרויקט "אופני הקמפוס", שבו הושאלו אופניים לשימוש חופשי סטודנטים ברחבי הקמפוס. הפרויקט בוטל כי לטענת האוניברסיטה, לא ניתן להשאיל קסדות. ב"ישראל בשביל אופניים" אומרים כי "בגלל חוק הקסדה 150 זוגות אופניים מאופסנים במחסנים עד לשינוי החוק, וגם מכרז פרויקט השכרת האופניים של עיריית תל אביב עומד בסימן שאלה".

פופוליזם תמוה

גם ארגון "תחבורה היום ומחר" מתקומם כנגד הצעת חוק זו. לטענת הארגון, הצעת החוק של ארדן היא פופוליסטית ותמוהה בעיקר בשל העובדה שמחירי החנייה בישראל נמוכים וכן תקני החנייה במרכזי ערים בישראל הוא מן הגבוהים בעולם.

כמו כן הם מציינים כי ישנה הסכמה רחבה בקרב מומחי תחבורה כי הפיתרון הנכון עבור מרכזי הערים הגדולות הוא לא המשך מתן עדיפות לכלי רכב פרטיים, אלא לקידום תחבורה ציבורית יעילה.

הארגון גם ממליץ ממליץ להרחיב את השימוש בכלים כלכליים על מנת לשכלל את ההחלטה של הנוסע בגין שימוש ברכב, על ידי הצמדת העלות הסביבתית והתחבורתית המלאה לרכיבי הנסיעה. מהלך זה צריך להיות מלווה בהרחבת תוכניות לפיתוח המרחב הציבורי לטובת הולכי רגל והגדלת הנגישות באמצעות תחבורה ציבורית, על חשבון כלי רכב פרטיים.

ארגון תחבורה היום ומחר עומד לפרסם בכנס שיערך ביום ב' הקרוב באוניברסיטת תל אביב מחקר בנושא מחירי החנייה הנמוכים, ותקני החנייה הגבוהים במיוחד הקיימים בישראל. המחקר נערך כחלק מפרויקט העוסק בהפחתת התמריצים לשימוש ברכב הפרטי הנהוגים כיום בישראל.

חבר הכנסת גלעד ארדן טרם השיב לפנייתנו לקבלת תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully