וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה'פלייסטיישן' הגדול בעולם?

28.11.2007 / 7:40

טויוטה משיקה סימולטור נהיגה מהגדולים בעולם אשר ישמש למחקרים אודות בטיחות בנהיגה והשפעת הנהג

החדרת ה'בטיחות' לכלי הרכב הנה תהליך ארוך ומורכב, שלא החל מייד עם הולדת המכונית הראשונה. אולם, ככל שעלתה המודעות ובעיקר נערמו הקורבנות, החלו יצרניות הרכב לתכנן את כלי הרכב כדי שאלו ישמרו ככל הניתן על היושבים בתוכם וגם מחוצה להם במקרה של תאונה וכך נולדו למעשה מבחני הריסוק.

היום, חושפת טויוטה את השלב הבא של ההנדסה הבטיחותית - סימולטור נהיגה עצום בגודלו אשר מרחיב פלאים את יכולות המתכננים להבין את אשר עובר על הנהג בזמן הנהיגה והתאונה. לשם כך, הם ביקשו לשמור על קרבה מקסימלית למציאות ולכן התקינו מכונית בגודל מלא על מתקן הידראולי עצום והיא עטופה בחופה בגודל 7.1 מטר וחלקה הפנימי משמש כ'מסך' 360 מעלות להקרנת סביבת הרכב עליו.

המתקן כולו מבוקר מחשב והוא נמצא בתוך האנגר בגודל ארבעה מגרשי טניס. הדבר מאפשר למתקן ההידראולי לנוע בחופשיות (35 מטר לפנים ו-20 מטר לצדדים) כדי להקנות לנהג שבתוכו תחושת נהיגה ריאליסטית ככל הניתן. מתקן זה מסוגל להקנות תחושות של האצה, בלימה וסיבובים על ידי ההטיית החופה והרכב עד כדי יצירת לחץ של 0.5 G. לכך יש להוסיף כמובן מערכת שמע משוכללת שמסוגלת לחקות את כל הצלילים והרעשים שאנו חווים בזמן נהיגה.

מתקן זה אמנם משמש את טויוטה כדי לבחון מקרים של הירדמות מאחורי ההגה, בחינת התנהגות הנהג בהגעה לצומת וכדומה במטרה לסייע ככל הניתן במניעת תאונות עוד בטרם אירע המצב המסוכן, אך לא רק. ישנה שמועה שמהנדסי טויוטה השתעשעו לא פעם בחיבור קונסולת המשחק פלייסטיישן 3 החדשה ובה משחק הנהיגה האולטימטיבי החדש ביותר בסדרת ה' גראנד טוריסימו'. בטויוטה לא מכחישים, אך גם לא מאשרים את השמועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully