וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השתלטות רק אחרי חג המולד

הראלד טריביון

28.11.2007 / 10:39

מנכ"ל פורשה סירב להגיד האם פולקסווגן תישאר יצרנית מכוניות עצמאית הרבה אחרי תחילת השנה האזרחית

פורשה, יצרנית מכוניות היוקרה הגרמנית, החליטה שלא להשתלט על פולקסווגן לפני סוף דצמבר. בראיון שהעניק מנכ"ל פורשה, וונדלין ווידקינג, נאמר כי פורשה לא תגדיל את נתחה ביצרנית המכוניות הגרמנית, אשר עומד כיום על 31%, לפני חג המולד בסוף דצמבר. זאת, על אף שבית הדין של הנציבות האירופית אישר לפורשה לעשות כן.

חג המולד הוא חג של שלווה, בואו ניצור קצת הרמוניה", אמר ווידגינג. מנכ"ל פורשה סירב לענות על השאלה האם פולקסווגן תישאר יצרנית מכוניות עצמאית הרבה אחרי תחילת השנה האזרחית החדשה.

יצרנית מכוניות הספורט והיוקרה פורשה מכחישה את הפרסומים לפיהם תחלק את פולקסווגן למספר חברות שונות, אם תחליט להשתלט על יצרנית המכוניות הגדולה באירופה.

לפורשה כיום 31% ממניות פולקסווגן והיא עשויה להגדיל את נתחה לנתח השליטה בחברה, לאחר שבית הדין האירופי לצדק, בית המשפט המרכזי של האיחוד האירופי, קבע כי "חוק פולקסווגן" המגן על יצרנית המכוניות הגרמנית מפני השתלטות על ידי חברות זרות, נוגד את חוקי האיחוד. בכך הסיר בית המשפט את המכשול האחרון העומד בפני ניסיון ההשתלטות של פורשה על פולקסווגן, יצרנית המכוניות הגדולה באירופה.

החוק הגרמני, המונע מבעל מניות בפולקסווגן לרכוש יותר מ-20% מזכויות ההצבעה ללא שום קשר למספר המניות שבו הוא מחזיק, העניק לפורשה - בעלת המניות הגדולה ביותר בפולקסווגן - את אותן זכויות הצבעה של מדינת סקסוניה התחתונה, בעלת המניות השנייה בגודלה בחברה. ביטול החוק, שהועבר ב-1960 ונועד למנוע השתלטות זרה על פולקסווגן, צפוי לסייע לפורשה בניסיונה להגדיל את השפעתה בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully