וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוקאטי משיקה את ה-848

אורן קוזלובסקי, ריידרס

30.11.2007 / 17:29

לאחר החשיפה בתערוכת מילאנו האחרונה, משיקה דוקאטי את האח הקטן של ה-1098. קבלו את ה-848

בניגוד ל- 1098Rשהוצג כרפליקת מירוצים קיצונית, ניסו אנשי השיווק של היצרן האיטלקי למקם את ה-848 הקל והקטן במשבצת האופנוע הידידותי והזריז שמתאים לכל רוכב סופרספורט, גם אם הוא לא המיומן ביותר. לפי אנשי דוקאטי, לאופנוע החדש ביצועים טובים ויכולת הבלימה המהירה ביותר.

במשקל של 168 ק"ג, 20 פחות מה-749 אותו הוא מחליף, משתווה הסופרבייק הקטן במימדיו לאופנועי סופרספורט יפניים בעלי מנועי 600 סמ"ק. בעזרת מנוע ה'טסטסטרטה' החדש המפיק 134 כוחות סוס, יחס ההספק משקל המושג טוב יותר אפילו מה-999, אופנוע הדגל היוצא אותו החליף ה-1098.

כמו תמיד באופנועי דוקאטי, גם באופנוע החדש אחראים על בלימת המסה רכיבים מתוצרת ברמבו. על בלימת הגלגל הקדמי אמונים שני דיסקים בקוטר של 320 מ"מ כל אחד הננשכים על ידי קאליפרים ענקיים בעלי 4 בוכנות. מערכת הבלמים תוכננה במטרה אחת, לספק את העצירה המהירה ביותר לאופנוע תוך שמירה על יציבותו.

אלקטרוניקה על שני גלגלים

בתחום האלקטרוניקה והמחשוב, התבססו המהנדסים על אופנוע המירוץ של היצרן, הדסמוסדיצ'י. לוח השעונים המינימליסטי ונטול הלחצנים נלקח ישירות ממסלול המירוץ. כדי לאפשר לרוכב לברור בין נתוני מידע שאינם חשובים במסלול, הוסיפו על ידית הכידון לחצני דפדוף שאינם מצריכים שליחת יד אל הלוח עצמו. גם מחשב האופנוע הפך לידידותי יותר ב- 848 והוא מגיע עם כרטיס בעל חיבור USB, כדי לאפשר לרוכב ולמכונאים גישה מהירה לשם אבחון תקלות וכיול מחדש של מחשב האופנוע.

לחובבי ימי המסלול דאגו אנשי מחלקת הצעצועים בדוקאטי, למערכת המקליטה ושומרת מידע על מצב המצערת, המנוע וההילוכים. למערכת זיכרון של 2MB המספיקים לכ-3.5 שעות של רכיבה, אותן ניתן להוריד אל המחשב הביתי.

לדברי נציג חברת ליגל, יבואנית דוקאטי לישראל, יחל שיווק האופנוע אצלנו בסמוך להתחלת שיווקו באירופה. בשלב זה עדיין מוקדם מלדבר על מחיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully