וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: אודי A3 קבריולט

30.11.2007 / 19:38

אודי חושפת היום רשמית את הגרסה נטולת הגג של ה-A3 הקומפקטית ובניגוד לאיוס, יש לה גג רך מבודד במיוחד

יצרנית הרכב הגרמנית אודי חוגגת היום פעמיים: בפעם הראשונה עם הצגתה הרשמית של ה-A3 הפתוחה והפעם השניה, מייד עם הצגתה, על התחלת ייצורה במפעל החברה שבהונגריה לצד ה-TT החדשה.

אודי בחרו להקדים את החשיפה הרשמית מתערוכת בולוניה בעוד שבוע ולהציגה לעולם באירוע צנוע יחסית במפעל בו היא מיוצרת בנוכחותו של ראש ממשלת הונגריה פרנק גיורקסני וזה שיבח את אודי אשר בחרו להקים מפעל שכזה בארצו.

ה-A3 הפתוחה החדשה שומרת על המראה המסורתי של אודי, היא חולקת כצפוי את הפלטפורמה עליה היא מבוססת עם ה-A3 הסגורה אשר הוצגה בשנת 2003 ותתאים ל-4 נוסעים. אולם, זו קיבלה שלל חיזוקי פלדה קשיחה ביותר כדי לשמור על קשיחות השלד לאחר הסרת הגג. אודי מספרים כי בעזרת טכנולוגיה מתקדמת (שימוש בפרופילים משולשים), חיזוקים רבים וחומרים קשיחים וקלים, הם הצליחו לשמור על אותה רמת קשיחות כשל הגרסה הסגורה.

בהתאם למסורת המכוניות הפתוחות של אודי, גם זו החדשה מציעה גג רך מעל לראשי הנוסעים. הלקוחות העתידיים יוכלו לבחור בין שני סוגי גגות - אוטומטי מלא וחצי אוטומטי ואת שניהם ניתן יהיה לקפל או לפתוח גם בנסיעה של 30 קמ"ש ותוך 9 שניות בלבד, במיוחד עבור ה'הצגה' ברמזורים. כמו כן, אודי מספרים על בידוד מרשים מפני רעשי חוץ, כך שישנו הפרש רק של 1 דציבל במהירות נסיעה של 140 קמ"ש! בין הגרסה הפתוחה לסגורה של ה-A3. בנוסף לכך, בעזרת קיפול חכם של הגג, נפחו של תא המטען לא משתנה בהתאם למצב הגג ועומד על 260 ליטר.

ארבעה מנועים, כולם מוגדשים

ה-A3 הפתוחה תקבל ארבעה מנועי 4 צילינדרים - שני מנועי בנזין ושני מנועי דיזל, כאשר כולם מוגדשים ונעזרים בהזרקה ישירה. היצע מנועי הדיזל יכלול את מנוע ה-1.9 ליטר TDI הוותיק של החברה עם 105 כ"ס ו-25.4 קג"מ. ביצועים של ממש הוא לא יפיק כאן (12.3 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 185 קמ"ש), אבל כן יציג צריכת דלק נמוכה מאוד של 19.6 קילומטר לליטר.

המנוע השני ללגום סולר הוא מנוע ה-2.0 ליטר TDI אשר משרת גם כן במרבית דגמי החברה ומפיק 140 כ"ס ו-32.6 קג"מ. הביצועים כצפוי טובים יותר עם 9.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 204 קמ"ש. צריכת הדלק שלו תעמוד על 18.8 ק"מ לליטר ואודי מספרים כי הוא כבר מותאם לתקנות זיהום האוויר יורו 5 אשר יחולו ב-2009.

מנועי הבנזין יכללו את מנוע ה-1.8 ליטר TFSI אשר מפיק 160 כ"ס ו-25.4 קג"מ והוא יאיץ את ה-A3 הפתוחה תוך 8.3 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, יביאה למהירות מרבית של 218 קמ"ש וצריכת הדלק הממוצעת תעמוד על 13.7 ק"מ לכל ליטר.

המנוע הבכיר בהיצע יהיה מנוע ה-2.0 ליטר TFSI עם 200 הסוסים ו-28.5 קג"מ. בגרסה זו תזדקק האודי הזו רק ל-7.3 שניות כדי להגיע ל-100 קמ"ש ולהגיע ל-231 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת של מנוע זה אם זה חשוב לכם, תעמוד על 13.1 ק"מ לכל ליטר. תיבות ההילוכים יהיו ידניות עם 6 הילוכים וכן את תיבת ה-S טרוניק (DSG) הרובוטית כפולת המצמדים.

החיבור לכביש

הקשר לכביש יעשה בעזרת צמיגי ספורט בגרסאות החזקות וחישוקים במידות של החל מ-16 אינטש, דרך 17 אינטש ואף 18 אינטש אופציונליים. כמו כן, גם במתלים יוצעו 3 אפשרויות - רגיל, ספורט ואף את מערכת המתלים מבוקרי המחשב של אודי אשר משנים את התנגדותם בהתאם לדרישת הנהג או לתנאי הדרך והנהיגה.

ייצורה של ה-A3 הפתוחה החל כאמור היום (שישי) וזו תגיע לאולמות התצוגה באירופה בתחילת 2008. אם נסתמך על מדיניות הייבוא של 'צ'מפיון מוטורס' יבואנית אודי לישראל, סביר להניח כי זמן לא רב לאחר התחלת המכירות באירופה, נזכה לראותה גם אצלנו, רק אל תצפו שזו תיכנס בקבוצת רישוי 2.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully