וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכוננים לדקאר 2008

ירון אדרי

2.12.2007 / 10:25

מירוץ הדקאר 2008 מתקרב והקבוצות הגדולות מתחילות במלחמה הפסיכולוגית. בינתיים, הנצחון הוא רק על הנייר

ב-5 לינואר 2008, יצא לדרך האירוע אשר ייפתח את שנת המירוצים הבאה, הדקאר. על דרור כהן שלנו כבר סיפרנו לכ לא אחת, אבל מה קורה עם הקבוצות הגדולות? ראשונה לפרסם את צוות נהגיה היא קבוצת מיצובישי הרשמית אשר יחד עם סדנת המירוצים 'ראלי ארט', מתכוונת לשחזר את הישגיה מהשנים האחרונות.

בראש הקבוצה יעמוד היפני הוותיק הירושי מאזוקה, פעמיים אלוף הדקאר (2002 ו-2003), אשר רוצה להוסיף תואר נוסף לרזומה. לצידושל מאזוקה ינהגו הצרפתים סטפן פטרהאנסל אלוף הדקאר 2007 (ומחזיק בשיא של 9 זכיות), ולוק אלפאנד שזכה במירוץ של 2006. את הרשימה יסגור נאני רומא הספרדי שכמו פטרהאנסל, זכה גם הוא בעבר בקטגורית האופנועים (2004).

קבוצת מיצובישי היא מוותיקות המשתתפות ומאז 1983, לא החסירה אף מירוץ. לזכותה של הקבוצה עומדים 12 תארים וזכייה השנה תביא לרצף של 8 זכיות רצופות. קל זה לא הולך להיות היות והשנה נוספו למירוץ מעל ל-1,000 ק"מ ואורכו יעמוד על 9,273 ק"מ, מהם 5,736 ק"מ של סטייג'ים תחרותיים.

בשנה שחלפה מאז הדקאר הקודם, השקיעה הקבוצה בשיפור המכונית ובהתאמתה לחוקים הטכניים החדשים בראשם מעבר לתיבת הילוכים בעלת 5 יחסי העברה במקום 6 וכמו כן הקטנת פתח יניקת האוויר ל-31 מ"מ (במקום 32 מ"מ) להגבלת ביצועי המנוע. על פי הצהרת מיצובישי, מפיק מנוע ה-4.0 ליטר כ-255 כוחות סוס ו-42 קג"מ. על תנאי השטח המשתנים ינסו להתגבר הנעה כפולה קבועה עם דיפרנציאל מרכזי ננעל ושני דיפרנציאלים ננעלים נוספים בכל אחד מהסרנים.

בשנה שעברה הצליחה מיצובישי לנצח את המירוץ המפרך לאחר קרב עיקש מול הטוארגים של פולקסווגן. למרות היתרון שצברו המכוניות מגרמניה במשך רוב ימי המירוץ, הייתה זאת הקבוצה היפנית שחצתה ראשונה את קו הסיום תודות לאמינות מכוניותיה וסבלנות נהגיה. האם ההישג יחזור גם השנה? את זה נגלה ב-20 לינואר, עת יגיעו השורדים אל קו הסיום בדקאר בירת סנגל.

נקמת הטוארג

השליטה הכמעט מוחלטת של קבוצת פולקסווגן בדקאר של 2007 לא עזרה לה. נהגיה אמנם ניצחו ב-10 מתוך 14 הסטייג'ים התחרותיים, אולם גל של תקלות מכניות שלא פסח על אף אחת מהמכוניות העביר כאמור את הנצחון למיצובישי.

את השנה האחרונה ניצלו בפולקסווגן להפקת לקחים ובראשם שיפור האמינות של מכונית המירוץ. כמו מיצובישי, תציב פולקסווגן 4 מכוניות רשמיות כשאת הקבוצה יוביל גם השנה נהג הראלי הוותיק קרלוס סיינז שאת שנת 2007 סיים כאלוף ה-FIA במירוצי הראלי קרוס העולמיים. פרט לספרדי, יהיו אלה ג'יל דה-וויליה הדרום אפריקאי, דיאטר דפינג הגרמני והאמריקני מארק מילר שינסו לעזור קבוצה לשחזר את הניצחון האחרון משנת 1980. קרלוס סוזה מפורטוגל ינהג ברכב חמישי אשר תריץ קבוצה פרטית בשם לאגוס.

פולקסווגן תולה תקוות רבות במכונית המונעת בטכנולוגית ה-TDI. מנוע הדיזל בנפח 2.5 ליטר מפיק 280 כוחות סוס ו-62.2 קג"מ, 25 סוסים ו-20 קג"מים יותר מהמיצובישי, אולם יש לזכור כי לסבלנות הנהגים בתנאי השטח הקשים משמעות גדולה הרבה יותר. אם תצליח לבסוף פולקסווגן לסיים ראשונה, תהיה זאת הפעם הראשונה בה מנצחת מכונית המונעת במנוע דיזל.

הנקודה הישראלית

כפי שפירסמנו בחודשים האחרונים, אל הדקאר השנה מצטרף דרור כהן הישראלי רכוב על שברולט סילברדו שהוכנה והותאמה במיוחד לאירוע כשבקרביה פועם מנוע קורבט המפיק מעל ל-400 כוחות סוס. דרור, המרותק לכיסא גלגלים כבר 15 שנה, ניסה את מזלו בשנת 2002 אולם ללא הצלחה.

את המימון למירוץ השיג דרור מנותני חסויות שנרתמו למשימה ומאתר אינטרנט מיוחד באמצעותו יכול כל אדם לתרום ובתמורה לכך לקבל שטח פרסום על גבי מכסה המנוע. השנה מקווה דרור לסיים את המירוץ בין 25 הראשונים בדירוג הכללי ואנו מאחלים לו בהצלחה.

אנחנו בוואלה! רכב נסקר עבורכם את המירוץ מדיי יום.

  • עוד באותו נושא:
  • דקאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully